Hiánypótló szolgáltatással állt elő a Japan Airlines, amely a foglalás során megmutatja, hol ülnek kisgyerekek.
A BBC és a USA Today beszámolója szerint az üléstérképen egy rajzolt bébi fejjel jelölik meg azokat a helyeket, ahol potenciálisan gyermek ülhet, mivel azokra a helyekre számukra vásároltak jegyet.
A JAL honlapja szerint 2 éves korig használják a külön jelzést, de felhívták a figyelmet arra, hogy ez sem szentírás, és korántsem biztos, hogy végül a kisgyermek oda ül le, ahová azt korábban jelezték.
Előfordulhat ugyanis, hogy a foglalást nem a JAL honlapján, hanem utazásszervezőn keresztül végzik, de a helyek kiosztását a repülőgép típusának módosítása is befolyásolhatja, sőt, maga az utas is kérheti, hogy az előre megadott helytől eltérőt válasszon.
A JAL amellett, hogy a gyermekek helyét megjeleníti, a másik félnek, a családoknak is próbál a kedvében járni. Szolgáltatáscsomagokat állítottak össze, amelyek segítségükre lehetnek: ingyen feladhatják a babakocsit és elsőbbségi beszállást is kérhetnek, sőt, a fedélzeten kérésre a cumisüveg felmelegítését, családbarát szórakoztatást is kérhetnek, bár ennek részleteire a USA Today cikke nem tért ki.
A gyermeksírás a fedélzeten régóta megosztja az utazókat, a hírrel kapcsolatos tweetekből is az szűrhető le, hogy a legtöbben hálásak a JAL kezdeményezéséért, sokan ugyanakkor azt mondják, létezik már megoldás a probléma kiküszöbölésére: zajszűrős fülhallgatónak hívják.