Utasrosszullét miatt Budapesten szakította meg útját a Jet2 Glasgow-ból a ciprusi Páfoszra tartó járata szerda dél körül.
Az LS 157-es járatot teljesítő Boeing 737-800-as személyzete Horvátország légterében, Zágráb közelében döntött az út megszakításáról, mert a fedélzeten tartózkodó egyik utas rosszul lett.
A repülőgép ezt követően Budapest felé fordult, megkezdte a süllyedést, és dél előtt néhány perccel leszállt a budapesti repülőtér 31R jelű futópályáján, majd a számára kijelölt állóhelyre gurult.
Ott az AMS Repülőtéri Sürgősségi Szolgálat megkezdte a rosszul lett utas ellátását – tájékoztatta lapunkat az AMS.
Ilyen esetekben az AMS Repülőtéri Sürgősségi Szolgálat mentőegysége a leszállást követően már a kijelölt állóhelynél várja a gép érkezését. A beteg utast speciális repülőtéri ambulift segítségével – amely a repülőgép megfelelő ajtajához felemelkedik – hozzák le a fedélzetről. Az egészségügyi szakemberek megkezdik az ellátását, vagy folytatják a fedélzeten megkezdett újraélesztést.
A beteg állapotának stabilizálását követően az AMS repülőtéri mentőautója a kijelölt átadási pontra szállítja a beteget, ahol az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) repülőtérre riasztott mentőegységének átadja, amely kórházba szállítja, de indokolt esetekben (pl. életmentés) már a repülőtér területén bekapcsolódik az ellátásba az OMSZ egysége is.
A földi kiszolgálók minden esetben eltávolítják a repülőgépről a beteg, valamint az esetleg vele utazó és tovább nem repülő hozzátartozója feladott és kézipoggyászait. A járat ezután a szokásos földi kiszolgálási protokoll szerint, általában a szükséges üzemanyag-mennyiség feltöltését követően indul tovább a célállomása felé, hacsak idő közben nem jár le a személyzet munkaideje.
Amennyiben a leszállás a megengedett maximális leszállótömeg felett, azaz túlsúllyal történt, a repülőgépet műszakilag át kell vizsgálni, szükség esetén a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság ilyen esetekben a fékeket speciális eszközökkel hűti vissza közvetlenül a leszállást követően.