Ázsián belüli utazáshoz az Air Asia fapados légitársasági csoport az egyik legjobb választás, ha nem szeretnénk vagyonokat költeni a repülőjegyre. Cikkünkből megtudhatod, hogy milyen a régió legnagyobb diszkont cégével utazni. 

Az Air Asia malajziai low-cost légitársasági csoportot 1993-ban alapították, és 1996-ban kezdte meg működését Kuala Lumpur repteréről, azóta számtalanszor elnyerve a legjobb fapados légitársaságnak járó Skytrax-díjat.

A holdingnak több leányvállalata van: Indonesia Air Asia, Thai Air Asia, Air Asia Japan és Air Asia India, ezek közül az előbbi kettővel mi is repültünk. Ezeken kívül a csoport része még a hosszú távú fapados járatokat üzemeltető AirAsia X, Indonesia AirAsia X és Thai AirAsia X.

Összesen négyszer repültünk a légitársasággal: háromszor A320-assal, egyszer pedig A320neóval.

Az utasfelvételt legegyszerűbben a légitársaság applikációján vagy weboldalán keresztül lehet elvégezni, de akkor sem kell aggódni, ha elfelejtettük: az Air Asianál nem kell magas díjakra számítani a reptéri check-in igénybe vételekor, hiszen -ellentétben több európai fapadossal – ilyenkor is ingyenes az utasfelvétel. Kivételt képeznek ez alól az Air Asia malajziai belföldi járatai, ahol a reptéri utasfelvételért 700 forintnyi összeget kell fizetni. 

Hirdetés
Jól látszik a különbség az A320ceo (B) és A320neo (J) között (Forrás: Seatguru)

Az Air Asia A320neo repülőgépének berendezése némileg különbözik a “klasszikus” A320-asok berendezésétől: elöl nincs konyha, hátul ezzel szemben nagyobb konyha kapott helyet, a hátsó mosdók pedig a bal oldali ajtó mögött helyezkednek el közvetlenül egymás mellett.

Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően plusz egy sor ülést tudtak elhelyezni a repülőgépen.

Az Air Asia az első öt sor üléseit, valamint a vészkijáratnál található üléseket “hot seat”-nek nevezi, mivel nagyobb lábtérrel rendelkeznek, mint a standard ülések.

Mi az utolsó előtti sorban ültünk, ahol nagyon kicsi volt a lábtér – sokkal kisebbnek tűnt, mint a Ryanair vagy a Wizz Air gépein, ez valószínűleg a plusz egy sornak és hot seat-eknek volt “köszönhető”. Az A320-asokon viszont körülbelül ugyanakkora lábtérre számíthatunk, mint például a Wizz Airnél. 

Az Indonesia Air Asia fedélzetén különösen tetszett az Indonéziát mint célpontot reklámozó üléshuzat

Mindegyik repülőjegyet “Value Pack” árkategóriában vásároltuk meg, amely annyit jelent, hogy magunkkal vihettük egy legfeljebb 20 kilogrammos feladott poggyászt is, illetve a fedélzeten ennivalót kaptunk.

Az Air Asia igen bőkezű a kézipoggyászok méretével: a fedélzetre magunkkal vihetünk egy 56x36x23 cm méretű bőröndöt, illetve egy 40x30x10 cm méretű kisebb táskát vagy laptoptáskát. A két kézicsomag tömege azonban együttesen nem haladhatja meg a 7 kilogrammot.

A fedélzeti árakban érzékelhető igazán a különbség az Air Asia és az európai fapadosok között: ha előre rendelünk menüt, akkor csupán 700 forintnyi összegbe kerül. 

Ez a menü egy meleg ételt és egy kávét vagy vizet tartalmaz, egyébként a fedélzeten megvásárolva is csak 1300 forintba kerül. Nem csak a menü olcsó a légitársaság járatain: hamburger 850 forintért, desszert akár 400 forintért, különleges kávék 500 forintért, tea vagy kóla pedig már 350 forintért is kapható. A vegetáriánus meleg étel, amit a Value Pack tartalmazott, nem volt túl ízletes.

Összességében kellemesen telt az út az Air Asia fedélzetén: a légiutas-kísérők segítőkészek voltak, a repülőgépek újak és tiszták voltak, a fedélzeten az étel olcsó volt, egyedül a lábtérbe tudnánk belekötni – de nem is az a fapadosok erőssége. A térségen belüli néhány órás utakra az Air Asia járatai tökéletes választásnak bizonyultak!

Hirdetés