A Wizz Air vezérigazagtója szerint az emelkedő költségek miatt „marginális”, alig észrevehető emelkedés lehet 2018-ban az átlagos jegyárakban.
Váradi József az AIRportal.hu-nak nyilatkozva a negyedéves üzleti eredmények közlése után azt mondta, a legnagyobb mértékben, 33 százalékkal a kerozinköltség nőtt, de ez a tényező a légitársaságon kívül esik, piaci alapokon nyugszik. Bár az éves kerozinigényük 50 százalékát hedge-eléssel biztosítják, így részben tompíthatják a piaci hatásokat.
A kimutatás szerint a munkaerő-költség 28 százalékkal nőtt, ezzel kapcsolatban Váradi József azt mondta, leginkább a pilótabérek emelkedése jellemző most Európában, a munkanélküliség csökkenésével a többi munkakörben is drágul is az élőerős munka. A Wizz Airnél nincsenek szakszervezetek, így tőlük nyomás nem érkezik, a légitársaság próbál proaktívan választ keresni a felmerülő igényekre és folyamatos párbeszéded folytatnak a munkavállalókkal.
A költségszint emlkedését a Wizz Air Váradi József elmondása szerint nagyobb részt képes ellensúlyozni azzal, hogy egyre több Airbus A321-es érkezik a flottába, amelyek 10 százalékkal alacsonyabb egységköltséggel üzemeltethetőek, mint az A320-asok. 2019-re a kapcaitások 44 százalékát már az A321-esek biztosítják majd – tette hozzá.
Ezzel együtt a Wizz Air azzal számol, hogy némileg növekednek majd a Wizz Air költségei, és emiatt némileg drágulhatnak a jegyárak. Ennek oka, hogy a dráguló árak miatt a légitársaságok kapacitásokat fognak vissza és emiatt megváltozik a kereslet-kínálati egyensúly.
Az Alitalia európai üzemével kapcsolatban Váradi József leszögezte: „több a sztoriban a füst, mint a láng”, mivel az olasz sajtónak csak annyit mondott: nem érdekli a hossztávú járatok üzemeltetése. Kifejtette: Olaszország a második legnagyobb nyugat-európai piac, szeretnék megérteni az ottani folyamatokat, lehetőségeket a bővülésre. Azt egyelőre nem tudni, hogy mi lesz az Alitaliával, tárgyaltak a vezetőséggel, de ajánlatot nem adtak be, semmilyen kötelezettséget nem vállaltak.