Az amerikai Közlekedési Minisztérium elutasította a soron kívüli eljárást a Norwegian Air Shuttle brit leányvállalata járatnyitási kezdeményezésében, így tovább húzódik a brit cég járatnyitási engedélyeinek elbírálása.
Párizsból is indít hosszútávú járatokat a Norwegian
A USA Today információi szerint a kivételesség elutasítását eljárásbeli hibákkal indokolták, a Norwegian Air International ugyanis korábban már nyújtott be egy általánosabb kérvényt, a kettő között pedig sok volt az átfedés.
A brit leányvállalat 2015 decemberében adta be a kérelmeket, miután 2013 decemberében az ír bejegyzésű Norwegian Air International által beadott dokumentumok körüli vita elhúzódott. Jelenleg a Norwegian hosszútávú járatokra specializált leányvállalata üzemelteti a légitársaság Egyesült Államokba irányuló járatait, de Írországon kívül az Egyesült Királyságban és Szingapúrban is működik egy-egy leányvállalat.
A lépés persze a konkurenciának és a szakszervezeteknek sem tetszett, azzal vádolták a Norwegiant, hogy így tud olcsóbban munkaerőt foglalkoztatni, például a szingapúri cégen keresztül olcsóbb hajózó személyzetet tud alkalmazni. A norvégok ezt azzal igyekeztek cáfolni, hogy amerikai munkavállalókat vettek fel a már meglévő útvonalak kiszolgálására, az ázsiaiakat pedig Ázsiában alkalmazzák.
Az engedélyek kiadását az Egyesült Királyság és a gatwicki repülőtér vezetői is támogatták, mivel állításuk szerint a Norwegian 800 embert foglalkoztat az országban, de Orlando és Oakland – az új célállomások – is támogatták a kezdeményezést.
Anders Lindström, a Norwegian szóvivője azt mondta, a Norwegian UK egy elismert brit légitársaság, amelyet a kormány is támogat, így biztosak abban, hogy az amerikai hatóságok végül megadják a jogot az új járatok nyitására.
A hatóság a többi közt azzal indokolta döntését, hogy a jóváhagyás közérdeket szolgálna. A döntést az amerikai pilóták és légiutas-kísérők szakszervezetei is üdvözölték. Tim Canoll, az 53 ezer tagot számláló Légitársasági Pilóták Egyesületének elnöke azt mondta, az amerikai légitársaságok úgy nehezen tudnak versenyezni, ha a hatóságok olyan cégeknek is repülési engedélyt adnak, amelyek igazságtalan üzleti gyakorlatot alkalmaznak.
A Norwegian 2013-óta teljesít diszkont járatokat Európa és az Egyesült Államok között, amelyeket Boeing 787 Dreamlinerekkel szolgálnak ki. A leányvállalatokkal való terjeszkedés, illetve a szakszervezetek aggodalmai miatt a cég pilótái 11 napig sztrájkoltak, majd megállapodtak arról, hogy leányvállalatoknál is alkalmazhatják őket, cserébe három éves munkaszerződést kaptak.