Véglegesítette az Airbus legújabb szélestörzsű típusára, az A350XWB-re tett előrendelését az Air France – KLM Group. A Párizsi Légi Szalon mai, harmadik napján tett bejelentés szerint a légitársaság 25 darab A350-900XWB-re fix, míg további 25 gépre opciós szerződést kötött.

Az ünnepélyes aláírási ceremónián a két cég legmagasabb rangú vezetői, Alexandre de Juniac, az Air France – KLM Group elnök-vezérigazgatója és Fabrice Brégier, az Airbus elnök-vezérigazgatója voltak jelen. A párizsi sajtótájékoztatón kiderült, hogy kapcsolódva az A350-es rendeléshez a légitársaság egy karbantartási szolgáltatáscsomagra is szándéknyilatkozatot kötött a Trent XWB hajtóműveket szállító Rolls-Royce gyárral.


Az Airbus legújabb generációs szélestörzsű típusa, az A350XWB múlt hét pénteken teljesítette sikeres első felszállását, amivel kezdetét vette a forgalomba állításhoz szükséges engedélyek megszerzését irányzó berepülési program. Az Air France – KLM még 2011 szeptemberében jelezte, hogy vásárolni kíván a vadonatúj, kompozit anyagok felhasználásával készülő költséghatékony típusból. Az akkor aláírt előszerződés 25 darab A350-900-ast tartalmazott, tehát a légitársaság nem módosított a darabszámon, sőt további 25 gépre opciós lekötést is formált a mai nap során.

Az Air France – KLM vezetője tájékoztatójában kiemelte, hogy az új típus legkevesebb 15%-kal lesz üzemanyag takarékosabb a jelenlegi gépekhez képest. Zaj-, és károsanyag-kibocsátása pedig jóval alacsonyabb a ma üzemeltetett, hasonló teljesítményű típusokhoz képest, amely a környezetvédelem iránt elkötelezett francia-holland légitársaság számára rendkívül fontos szempont volt a típusválasztásban. Az Air France – KLM 2004-ben került be a Dow Jones Fenntarthatósági Indexébe, amelyben kitartó munkával immáron négy éve a közlekedési szektor vezető cégeként szerepel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Airbus A350-900XWB KLM Royal Dutch színekben. (Fotó: Airbus)


A megrendelt Airbusok kabinkonfigurációjáról egyelőre nem közölt adatokat a légitársaság. A kiadott közlemény szerint az új típus a flotta jelenlegi 200-350 üléses nagygépeinek korszerűsítő cseréjét szolgálja. A extra szélestörzsű A350-900-as várhatóan 2018-ban áll forgalomba, elsőként az Air France útvonalhálózatában.

Az Air France – KLM-nek a Boeing kompozit típusára, a 787-esre is van rendelése. A hosszított törzsű, 787-9-esek az A350-est megelőzve KLM színekben 2016-ban csatlakoznak a flottához. A légitársaság 25 darabot rendelt a nagyobbik Dreamlinerből, amely prototípusának első felszállását az idei évre tervezik a Boeingnél.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!