Megegyezés született arról, hogy a tokiói Narita reptér napi működési idejét kiterjesztik, valamint meghosszabbítják azt a futópályáját, amelynek továbbépítését évtizedek óta egy földterület akadályozta. A fejlesztés részeként megépül majd a következő évtizedben egy harmadik pálya is.

Több éves tárgyalássorozat után megegyezett a tokiói Narita repteret üzemeltető vállalat az illetékes japán minisztériummal, valamint a területi elöljárósággal és a helyi közösségekkel a légikikötő fejlesztéséről – írja a flightglobal.com portál. Mint ismert, a negyven éve, 1978 tavaszán átadott légikikötő komoly ellenállás közepette épült meg, máig működnek farmok, élnek emberek a területére benyúló helyszíneken.

Első körben 2,5 órával megnövelik a napi nyitva tartást, ezután reggel 5 és éjjel 0.30 között fogad járatokat a reptér. Emellett 2020-ig egy kilométerrel meghosszabbítják azt a futópályát, amelynek útjában jelenleg építmények és termőföldek állnak.

A közlésekből egyelőre nem világos, hogy ez utóbbi beruházás során elbontják-e az itt lévő sintoista szentélyt és más egyebeket, ahogy eredetileg tervezték, hiszen a pálya vége annak idején már elkészült ezen épületek és földek másik oldalán.

A másik irányban egy autópálya található, így kevéssé valószínű, bár nem lehetetlen, hogy ebbe az irányba építkeznek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindezeken túl megépülhet egy harmadik, 3500 méteres futópálya is, erre a közlés szerint a 2020-as években kerül sor, az összes fejlesztés révén a jelenlegi 300 ezerről félmillióra növekszik az egy évben rendelkezésre álló résidők száma.

A reptérüzemeltető közlése szerint az ázsiai és csendes-óceáni régióban tapasztalható nagyarányú forgalombővülés miatt ha nincs bővítés, a két tokiói reptér – Haneda és Narita – 2022 és 2027 között elérhetik a kapacitásaik végét.

Viszont a fejlesztés révén Narita 75 millió utas kezelésére lesz képes, így csak 2032 és 2048 között jön el ez a pont. Tavaly egyébként a reptér 40,7 millió utast kezelt, pár éve a diszkont légitársaságok erősödése miatt fapados terminált is avattak, amely a 3-as számot kapta.

A közelmúltban a másik reptéren, Hanedán is fejlesztéseket kezdtek, a Narita megnyitása után csak a belföldi forgalom számára elérhető egykori nemzetközi légikikötőben újra üzemelhetnek külföldi járatok, és a 2020-as tokiói olimpiai játékok miatt is további beruházásokat végeznek.