Visszaadták a forgalomnak Ferihegyen az 1-es futópályát, mostantól ismét kétpályás üzem van a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Az első gép, amely a felújított futópályát használta az Emirates EK112-es Budapest-Dubaj jártát teljesítő A6-EPH lajstromú Boeing 777-300ER volt.

A beruházás során 5 focipályányi területen, 1400 méteren cserélték ki a futópálya burkolatát. Mintegy 8 500 köbméter beton építettek be, közel 300 kilométer elektromos kábelt fektettek le és korszerűsítették a futópályához kapcsoló kábelaknákat is.

A március 12-e óta tartó pályazár idejét kihasználva a Budapest Airport szakemberei új műszeres leszállító berendezést (ILS) telepítettek a futópálya vecsési, ún. 31L végére, aminek köszönhetően korlátozott látási viszonyok mellett (köd, csapadék, éjszaka) biztonságosabban tudnak leszállni a repülőgépek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A pályafelújítás teljes költsége elérte a 2,1 milliárd forintot, amit a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott. A felújítással a határidő előtt egy nappal végeztek a kivitelezők.

Egy átlagos évben a fel- és leszállások 52 százaléka zajlik a repülőtér 1-es futópályáján, amit 1986-ban hosszabbítottak meg 3 kilométeresre és amelynek Vecsés felőli, 900 méteres szakaszát tavaly újította fel a Budapest Airport.

Az 1-es futópálya felújítása miatt ideiglenesen megnövekedett egyes, a repülőtér közelében fekvő településeken a repülőforgalom, a Budapest Airport közleményében köszönetett mondott az érintett körzetekben élők türelméért és megértéséért.