Kiírták a tervezési közbeszerzést a Ferihegyre vezető gyorsforgalmi út felújítására és bővítésére, az előkészítés megkezdésével egy régóta esedékes fejlesztés indul meg – írta Facebook oldalán Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető, csaknem 80 éve épült gyorsforgalmi út állapota leromlott, összességében lehangoló képet mutat a Budapestre érkezők előtt.

A jelenlegi megoldás elavult, a középen elválasztott, 2×1 sávos „csatorna” és a két szélén szervizútszerűen futó Gyömrői út már régóta nem felel meg az elvárásoknak, és zavarérzékenysége bármilyen baleset esetén évtizedek óta okoz fejfájást a repülőtérre tartó utasoknak és a környéken élőknek – írta Vitézy Dávid.

A kormány ezért 2018-ban úgy döntött, hogy felújítja és kibővíti a repülőtérre vezető utat, a műszaki tartalomról részletes előkészítő vizsgálatok és megvalósíthatósági tanulmány készült.

A lehetséges műszaki változatok részleteit a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) vizsgálta. A részletes továbbtervezésre javasolt opciót 2020 februárjában a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa és azóta az érintett kerületek is egyhangúan támogatták.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ma megjelent a tervezési közbeszerzés, az eljárás nyertesének a kiviteli tervek és a tenderdokumentáció elkészítéséig kell eljutnia 2022-re.

Forrás: BFK

A munka a Határ úti metróállomás vonalától a főváros határáig terjed. A felújítás során cél az, hogy az autóközlekedés mellett a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételei is javuljanak.

Az Üllői úti leágazás (Határ út) és Kőbánya-Kispest metróállomás között marad a 2×1 sávos kialakítás, mert – mint Vitézy Dávid írja – nem cél, hogy a mostaninál nagyobb forgalom érje el a belvárost. A Gyömrői út elágazása és Kőbánya-Kispest között az út ugyan 2 sávosra bővülne, de az új sávot csak a metróvégállomásra tartó BKK-buszok és a taxik használhatják majd.

A fő szakaszon pedig az útpályát a felújítás során teljes szélességében összenyitják, a pályázók feladata egy végig legalább 2×2 sávos, többszintű vasúti és közúti keresztezéseken áthaladó főút tervezése.

Az összes aluljáró és felüljáró is 2×1-ről 2×2 sávosra bővülne, továbbá a beruházás részeként megindul a Galvani hídról érkező úthálózat folytatásának tervezése is.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető gyorsforgalmi út rendbetétele messze nem csak a repülőtér közúti elérhetőségéről szól, egyben nagyszabású városfejlesztés is, hisz a beruházásnak köszönhetően javulhat teljes dél-pesti kerületek közlekedése és az érintett városrészek közötti keresztirányú közúti, autóbuszos, gyalogos és kerékpáros kapcsolatok is – emelte ki írásában Vitézy Dávid.

A tervezés kiemelt szempontja a közösségi közlekedés előnyben részesítése és a közlekedésbiztonság jelentős javítása – tette hozzá a BFK vezetője.

Megjelent ma a tervezési közbeszerzés a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út felújítására és bővítésére, az…

Közzétette: Vitézy Dávid – 2020. október 19., hétfő