A Wizz Air kész átvenni a román Tarom nemzeti légitársaság helyét, amennyiben az csődbe megy – mondta Owain Jones, a Wizz Air vállalatigazgatója a román Economica.net oldalnak.

Fotó: AIRportal.hu

A gazdasági lap írása szerint a Tarom egyre nagyobb bajba kerül, a 2017-es évben a 10 százalékos forgalombővülés ellenére sem lesz képes nyereségesen üzemelni, és ez már a tizedik veszteséges év lesz.

Az első félévben a korábbi négyszeresére, 100 millió lejre, 21,5 millió euróra nőtt a veszteség, amely a becslések szerint 45 millióra hízik a pénzügyi év végére.

A lap megjegyezte, hogy a nagyobb veszteség az A310-es Airbusok visszaadása miatt alakult ki, és bár tervbe vették két szélestörzsű gép bérlését, a pénzügyi eredmények láttán ezt a tervet jövőre tolták el.

A lapnak telefonon nyilatkozó Owain Jones azt mondta, a Wizz Air kész a Tarom helyét átvenni, amennyiben a légitársaság megszűnik, ahogy tette ezt a Malév esetében is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nem felvásárlásról, hanem a társaság bedőlésével megszűnő egyes járatok átvételéről van szó.

A vállalatigazgató megjegyezte ugyanakkor, hogy egyelőre az üdülő és nyugat-európai célállomások felé bővítenek kapacitásokat, mert az ország gazdasági teljesítményének javulással az emberek inkább ezeket az utakat keresik.

A Tarom és a Wizz Air összesen 13 útvonalon repülnek párhuzamosan, de a román nemzeti légitársaság Ammánba, Amszterdamba, Bejrútba, Belgrádba, Hamburgba, Isztambulba, Münchenbe, Szófiába, Prágába és Bécsbe is közlekedik.

Lapunk megkereste a Wizz Airt a témában, a társaság nem kommentálta az Owain Jones által elmondottakon kívüli értesüléseket.

A Wizz Airnek már csak azért is a rajtvonalnál kell állnia, mert fő versenytársa, a Ryanair is készen áll arra, hogy rárepüljön a román utasokra, sőt, a Lufthansa is méricskélte már a piacot, legalább is román lapértesülések szerint.

A Tarom Airbus A318-as repülőgépe Bécsben. (Fotó: AIRportal.hu)