2019 áprilisában veszi majd át első Boeing 737 MAX 200-asát a típus indító légitársasága, a Ryanair. 

Jelenleg Boeing 737-800-asokkal repül az ír fapados (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Az ír ultra low-cost légitársaságnak jelenleg 110 darabra van fix megrendelése a 737 MAX 8 sűrűbben székezett, 200 utas befogadására is alkalmas változatára, amelyeket 2019 és 2023 között gyárt majd le a Boeing.

Az eredetileg 100 fix plusz 100 opcionálisan lehívható példányra szóló rendelését 2017 júniusában növelte meg további 10 darabbal a Ryanair, utóbbi 5-5 darabot 2019 és 2020 tavaszán tervezik átvenni.

A nem kötelező érvényű rendelések érvényesítéséről vagy visszamondásáról még nem döntött a légitársaság vezetése.

A diszkontok igényeire szabva

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing kifejezetten a low-cost légitársaságok nyomására indította el a 737 MAX 200 programját. Ez a változat külsőre alig különbözik az MAX 8-tól, csak a vészkijáratok számában figyelhető meg különbség.

A 8-as változathoz képest a MAX 200-on a plusz ajtók a szárny és a farokrész között félúton találhatók – amint az alábbi látványterven is jól látható.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Ryanair MAX 200-as repülőgépein különösen vékony és könnyű ülések lesznek: az ír cég azt ígéri, hogy a 2019-től érkező új Boeing 737 MAX 200-asain nem hogy csökkenni fog az utasok komfortérzete, de kényelmesebb is lesz az új ülőhely.

Ilyen lesz a MAX 200 a Ryanair színeiben (forrás: Boeing)