A LOT és német 4K Investment befektetői csoport is feltűnt a Croatia Arlines körül. A horvátok régóta keresnek szakmai befektetőt a légitársaságuknak, ahol épp most hárult el a sztrájkveszély.

Az Ex-Yu Aviation hírportál saját forrásaira hivatkozva írt arról, hogy a horvát kormány ismét megpróbálja a nemzeti légitársaság egy részét privatizálni, a tárgyalásokra két felet hívtak meg, az Adria Airways szakmai befektetőjét, a 4K Investment csoportot, illetve a LOT-ot. Ezek a társaságok stratégiai partnerek lehetnek majd a Croatia Airlines üzemeltetésében, ugyanakkor a horvátok a teljes céget nem akarják odaadni.

Idézték Zlatko Matesa felügyelőbizottságának elnökét, aki azt mondta, szeretné, ha egy európai légitársaság sietne a Croatia Airlines segítségére.

Az üggyel kapcsolatban az AIRportalnak Aleksandra Dabkowska, a LOT sajtóosztályának munkatársa azt mondta, nem kommentálják az értesüléseket. Hozzátette ugyanakkor, hogy a LOT érdekelt a közép-keleti-európai légipiac konszolidációjában, mivel az egyetlen olyan légitársaságról van szó, amely képes a folyamatokban aktív szerepet játszani.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Oleg Butkovic, horvát közlekedési, infrastrukturális és hajózási miniszter azt mondta, a Croatia Airlines-nak szüksége van egy szakmai partnerre, a kiválasztás folyamatában a következő lépés egy tender kiírása, amely hamarosan megtörténik. Ebből kapnak majd választ arra, hogy hogyan folytassák a privatizációs folyamatot. Egy biztos, idén vevőt kell találni a légitársaságra.

A LOT Polish Airlines Embraer ERJ-170 repülőgépe Budapesten még 2014-ben. (Fotó: AIRportal.hu)
Az Ex-Yu szerint Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója korábban azt mondta, szeretnék erősíteni jelenlétüket a balkáni régióban, ahova jelenleg inkább szezonális járatokat üzemeltetnek. A mostani hálózatban Varsó és Zágráb közötti napi két járat szerepel, nyáron pedig Splitbe, Dubrovnikba, Pulába és Zadarba közlekedtetnek járatokat.
A másik kérő, a 4K Investment kicsit járatosabb már a régióban, mivel az Adria Airways-t az egyik leányvállalatukon keresztül már átvették a szlovén kormánytól.