Megérkezett Madridba az Air Europa első Dreamlinere. Ez alkalommal azonban nem a gyártótól átvett vadonatúj gépről, (arra majd csak 2016-tól kezdődően kerül sor) hanem a LOT Polish Airlinestól wet-lease alapon bérbe vett, SP-LRF lajstromú Boeing 787-8-asról van szó.
3,6 milliárdért rendelt Dreamlinereket az Air Europa
Április 8-án megérkezett Madridba, az Adolfo Suárez – Barajas nemzetközi repülőtérre az Air Europa flottatörténetének első Boeing 787-ese, amelyet a spanyol légitársaság egy évre vesz bérbe a LOT Polish Airlines-tól, Európa első Dreamliner üzemeltetőjétől.
A fly-news.es spanyol légiközlekedési hírportál információi szerint a lengyel légitársaság gépe jövő héten, április 13-án kezdi meg szolgálatát az Air Europa útvonalhálózatában. A Dreamliner az első járatot Madrid és Miami között fogja repülni, de minden bizonnyal más, az amerikai kontinensre irányuló hosszú távú vonalon is meg fog fordulni, mivel a bérleti szerződés tavaly decemberi bejelentésekor New York és Montevideo városait nevezte meg az Air Europa elsődleges úti célként a 787-es számára.
Az Air Europa teljes, hajózó és műszaki személyzettel együtt vette bérbe a repülőgépet, de mivel a társaság maga is megrendelője a 787-es típuscsaládnak, és a gépeik szállításai a jövő év folyamán kezdetüket is veszik, kimondottan jól jön a légitársaságnak egy kis előgyakorlat a lengyel géppel. A fokozatos összeszokás érdekében az Air Europa a szükséges szolgálati engedélyek megszerzésével, illetőleg a személyzet kiképzéséek előrehaladtával a későbbiekben saját hajózóit is felteszi a gépre.
A LOT a legfiatalabb Dreamlinerét adta bérbe az Air Europának
Az SP-LRF lajstromú 787-8-as egyébként a LOT Polish Airlines legújabb Dreamlinere, a gép 2014 áprilisában csatlakozott a flottához. A lengyel légitársaság összesen 6 darab, egyenként összesen 252 utasüléses, Rolls-Royce Trent hajtóművel szerelt 787-8-asnak van a birtokában.
A lengyel Dreamliner szabályos LOT festésben érkezett Madridba, de a fly-news.es értesülései szerint a gépet az elkövetkező napokban Air Europa arculatba bújtatják, elhelyezve rajta a légitársaság emblémáját és cégfeliratát, mint ahogy bizonyára a fedélzeten is kisebb átalakításokba fognak, ha másból nem, legalább a kötelező biztonsági előírásokból fakadóan az utaskabint spanyol nyelvű feliratokkal ellátva.
Az Air Europa jövőbeni Dreamliner flottáját illetően a légitársaságnak összesen 22 darab 787-esre van rendelése, nyolc 787-8-asra, amelyek szállításai jövőre kezdődőnek, és tizennégy hosszabb törzsű 787-9-esre, amelyeket 2018-tól kezd el átadni a Boeing. A harmadik legnagyobb spanyol légitársaságként számon tartott, egyébként a SkyTeam légiszövetségben működő Air Europa jelenleg A330-as Airbusokkal üzemelteti hosszú távú járatait.