A két legnagyobb repülőgépgyártó rendelési és leszállítási „versenyében” az igencsak laposra sikerült szeptembert mindkét játszmában a Boeing nyerte. Összesítésben az állás továbbra is 1:1.
Rendelések
Az augusztusi 144 darabos rendelés után az Airbus az év kilencedik hónapjában 49 darab gép gyártására kapott megbízást, főbb megrendelőik között az ausztrál Jetstar, valamint a VietJetAir diszkont légitársaságok vannak, előbbi tíz, utóbbi húsz A320-as családba tartozó gépet rendelt meg. Az Airbus emellett eladott 11 darab A330-ast is, bár ebből nyolc a saját védelmi és űrprogramjuk részlegéhez kerül.
A Boeing is hasonlóan lapos hónapon van túl, de még így is sikerült európai versenytársát túlszárnyalni. Az amerikai gyártó 55 gépre kapott rendelést, 53 darab 737 MAX-ra, és kettő darab 737-800-asra, a vásárlók kilétét azonban egyelőre homály fedi.
A harmadik negyedév végével az Airbus 566 darab repülőgépet adott el, közülük 90 szélestörzsűt. A Boeing adatai azt mutatják, hogy 460 darab repülő gyártására kaptak megbízást, ebből 119 a szélestörzsű.
A havi rendelési adatok bruttó számok, vagyis a lemondások számát nem tartalmazzák.
Átadások
Semmi meglepő nincs abban, hogy szeptemberben is a Boeing adta át a több gépet, az év eddigi részében Toulouse gyárai egyszer sem termeltek ki magukból több gépet a rentoni, everetti egységekhez képest. A legfrissebb adatok szerint az Airbus 61 darab gépet adott át üzemeltetésre, köztük öt darab A350-est és 8 darab A320neót.
A Boeing ezzel szemben 72 gépet gyártott le és adott át a légitársaságoknak, köztük volt az Air Bridge Cargo és a Cargolux egy-egy 747-ese, és 10 darab triplahetes is.
Az év eddigi részében az Airbus 462 gépet adott át, közülük 82 volt szélestörzsű, míg a Boeing 563 gépnél tart, amelyek közt 195 darab szélestörzsű van.
A havi adatokat továbbra sem hasonlítjuk össze az elmúlt évivel, mert az Airbus havi bontásban nem közölte a gépátadásai számát. Az előző év egészében az európai gyártó 1036 gépre kapott rendelést, míg a Boeing 869 repülőt értékesített. Átadások terén viszont az amerikai cég teljesített jobban: 762 gép került az üzemeltetőkhöz, míg a toulouse-i üzemet 635 gép hagyta el.