Bemutatta a legnagyobb, 10-es 787 Dreamlinert a Boeing, a szűzrepülés pontos dátuma egyelőre ismeretlen, forgalomba jövőre állhat az új variáns a Singapore Airlines-nál.
A dél-kaliforniai gyártóbázison tartott bemutatón Dennis Muilenburg vezérigazgató igazi amerikai sikersztorinak nevezte, mondván a gép kategóriája leghatékonyabban üzemelő típusa, amely több évnyi kemény munka eredménye.
A gép szűzrepülése a következő hetekben várható.
Az első példányt 2018-ban adják át a típus indító légitársaságának, a Singapore Airlines-nak, majd ezt a mai helyzet szerint további 148 példány követi, ennyi megrendelés érkezett egyelőre a Boeinghez a legnagyobb Dreamlinerre. A Boeing szerint a gép hatékony üzemelésének köszönhetően a légitársaságok újranyithatnak olyan útvonalakat, amelyeket korábban a magas üzemelési költségek miatt zártak be. Számításaik szerint a konkurenciánál 10 százalékkal kevesebb kerozinnal is üzemeltethető a típus.
A 787-esek 95 százalékban megegyeznek egymással műszakilag, ez az üzemeltetés, karbantartás és a személyzet kiképzése szempontjából nagyon fontos a légitársaságok számára.
A 10-es változat 68,28 méter hosszú, 5,5 méterrel hosszabb, mint a 9-es verzió. Tipikus, kétosztályos székezéssel 330 utast tud a fedélzetére venni, negyvennel többet, mint a 9-es. A 787-10 elméleti, maximális utaskapacitása, sűrű székezéssel 440.
A meghajtásról megnövelt teljesítményű, 340 kiloNewton tolóerőt biztosító General Electric GEnx, vagy Rolls Royce Trent 1000 TEN hajtóművek gondoskodnak.
A Boeing adatai szerint 2011-es üzembe állása óta a Dreamlinerek 140 millió embert szállítottak 530 útvonalon a világon, és a korábbi típusokhoz képest 13 milliárd font, 5,8 millió tonna kerozint takarítottak meg.