A leszállást követően összecsuklott az angol FlyBe légitársaság Bombardier Dash8 Q400-as repülőgépének jobb oldali főfutója az amszterdami Schiphol repülőtéren.
A hollandiai repülőtéren már reggel óta fennakadásokat okozott a forgalomban a viharos szél.
Az erős széllökések miatt az általában csak a kisgépes forgalom által használt, mindössze 2014 méter hosszú, 04/22-es jelű futópályán tudott leszállni az érkező repülőgépek többsége.
A BE1284 járatot teljesítő G-JECP lajstromjelű, Edinburgh-ból Amszterdamba érkező Bombardier Dash 8 Q400-as repülőgép jobb oldali főfutója a helyszínen készült videók szerint a 22-es jelű futópályán történt kemény földet érést követően azonnal összecsuklott.
A repülőgép fedélzetén tartózkodókat a futópályán szállították ki a repülőgépből. A balesetet követően – az aviation-safety.net bejegyzése szerint – füst áramlott be az utastérbe, de szerencsére tűz nem keletkezett.
Az esemény időpontjában a repülőtéren 240 fokos irányból 31 csomós szél fújt 46 csomós lökésekkel és a szél iránya 210 és 270 fok között váltakozott. A típusnak korábban már volt több főfutó összecsuklásból eredő balesete, melyet karbantartási és típushibára vezettek vissza.
A futópályát lezárták és egy rövid időre a repülőtér teljes érkező forgalma várakozásra kényszerült, majd délután négy óra után nem sokkal az érkező járatokat a 27-es jelű futópályára irányították.
A leszállást a rendkívüli, viharos időjárás miatt több spotter is levideózta, illetve egy a repülőgép fedélzetén ülő utas is megörökítette a főfutó összecsuklásának pillanatait.