Nyereséges lett a Lufthansa üzemelése az első negyedévben, kilenc éve nem volt példa erre, de az adózott eredmény jelentős csökkenést mutat: az eddigi veszteség tovább nőtt.
A légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a csoport árbevétele 11,2 százalékkal 7,6 milliárd euróra növekedett, az utasforgalomból származó bevétel is hasonló mértében nőtt és 5,8 milliárd eurót tett ki az első negyedévben. Részben ennek segítségével a Lufthansa üzemi szinten már nyereséges volt az első negyedévben: a tavalyi 53 millió eurós veszteség után ebben az évben 25 millió euró nyereség keletkezett.
Ulrik Svenson, a csoport pénzügyi vezetője a közlés szerint a jó eredményeket nem az első negyedévben hagyományosan gyengébb utasforgalomra vezette vissza, hanem a Lufthansa Cargo és a háttérszolgáltatásokat biztosító Lufthansa Technik kiváló eredményének tulajdonította. Megjegyezte, hogy az utasforgalomból származó bevétel növekedése a Brussels Airlines forgalmának beszámításával növekedett jelentősebb részben.
A hálózatos légitársaság 224 millió euróval 4,9 milliárd euróra növelték bevételüket, ugyanakkor az üzemi eredményük 40 milliós mínuszt mutatott, főként az Austrian Airlinesnál felmerülő egyszeri tételek miatt, de a Lufthansa is veszteséges volt. A Swiss viszont 35 milliós nyereséget mutatott, így továbbra is a legnagyobb haszonkulccsal működő cég a csoportban.
A point-to-point társaságok (Brussels Airlines és Eurowings) 81 százalékot javítottak az árbevételen, de üzemi eredményük 132 milliós mínuszban volt.
Kitért arra is, hogy bár a bevételi oldalon az elvárt szinten teljesítettek a légitársaságok, a kiadási oldalon van még mit tenni, ezért folytatják a költségcsökkenő lépéseket. Az üzemanyag-költségek 13 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi szintet, és a karbantartási költségek is megemelkedtek.
A Lufthansa-csoport adózott eredménye azonban jelentős romlást mutat az előző év azonos időszakához viszonyítva, míg tavaly 3 millió euró volt a veszteség, addig igén az adózott eredmény 59 millió eurót tett ki, főleg a tavalyinál nagyobb kamatfizetés miatt.