Heves turbulenciába került az Aeroflot Boeing 777-3M0(ER) típusú repülőgépe Bangkok közelében, huszonhét utas megsérült.
Új generációs időjárásradarokkal biztonságosabb a repülés
Turbulencia: 31 utas sérült meg az Etihad Airways járatán
A VP-BGD lajstromjelű repülőgép Moszkvából tartott Bangkokba 313 fővel a fedélzetén, amikor célrepülőtér megközelítése közben a repülőgép turbulenciába került. A leszállást követően huszonöt embert kellett kórházba szállítani, közülük 17 sérült esetében volt szükséges további kórházi ellátás.
A ‘clear air turbulence – CAT’ nevű jelenség olyan időjárási jelenség, mely tiszta – nem zivataros – időben tapasztalható. Az ilyen turbulenciát és annak erősségét a repülőgépek időjárási radarjai nem képesek előrejelezni, a repülőgép úgy kerülhet heves turbulenciába, hogy előtte nincsenek előjelek, nem érezhetők a fedélzeten gyengébb, vagy fokozatosan erősödő rázkódások.
Így a repülőgép hajózószemélyzete nem is tudja erre előre figyelmeztetni az utasokat és légiutas kísérőket, hogy foglalják el helyeiket, kapcsolják be az öveket, illetve a komoly veszélyt jelentő trolleykat tolják a helyükre és rögzítsék. Heves turbulencia esetén a repülőgép hirtelen akár harminc métert emelkedhet, vagy süllyedhet
Ezért szokták minden repüléskor, még a felszállás előtt felhívni az utasok figyelmét arra, hogy amikor a helyükön tartózkodnak, kapcsolják be a biztonsági öveiket. Ha a videó megtekintése sem elég, hogy ezt minden utas komolyan vegye, ajánlunk egy remek eszmefuttatást a témáról az Egek Ura Blog tollából.