Tovább csúszik a norvég diszkont légitársaság első Boeing 737 MAX 8 gépének átadása. A típus első európai üzemeltetője a Norwegian Air Shuttle csak június végén veheti át az első, új generációs hajtóművekkel felszerelt keskenytörzsű repülőgépét.
Az átvételt eredetileg május végére időzítették, majd június 13-ra halasztották, de a jelen állás szerint még ehhez képest is bő kéthetes csúszás várható.
A korábbi információk szerint a késést a LEAP-1B hajtóműveknél felmerült probléma okozta, de ezt a gyártó nem erősítette meg.
A Boeing nem árult el részleteket a csúszás okáról, csak annyit közölt, hogy az átadási folyamat során kisebb problémák merültek fel.
Az átadást azért ütemezték át, hogy ezeket a problémákat megoldják.
A Norwegian az átadási ceremónia után a seattle-i Boeing Fieldről Oslóba repüli át a gépet, melynek függőleges vezérsíkjára a légiközlekedés egyik meghatározó személyisége, Sir Freddie Laker képét festették.
Korábbi hírek szerint a Norwegian vette volna át a 737 MAX bevezető légitársasága címet az amerikai Southwesttől, de végül mindkettejüket megelőzte a maláj Malindo Air, mely május közepén vette át az első MAX-ot. A Southwest végül csak októberben állítja fogalomba a típust, a világon harmadikként.
A Norwegian az Egyesült Királyság és Írország összesen öt repülőteréről három, az USA keleti partján található, másodlagos repülőtérre teljesít majd járatokat új generációs, keskenytörzsű Boeing 737 MAX repülőgépeivel, a késés miatt a MAX-ok megérkezéséig a járatokat a meglévő 737 NG gépeikkel indítják.
A low-cost légitársaság Edinburgh, Belfast, Cork, Shannon és Dublin repülőtereiről New York, Boston és New England környékén található másodlagos repülőterekre hetente összesen 38 járatot közlekedtet majd.