Az első féléves adatok alapján nagy biztonsággal kimondható, hogy a Boeing behozhatatlan előnyre tett szert a gépeladások területén az Airbusszal szemben, Toulouse az átadások terén szépíthet.

Grafika: Boeing Company | © AIRportal.hu

Grafika: Boeing Company

2017 eddig biztosan nem úgy alakul, ahogy azt az Airbus szeretné, mivel amellett, hogy cél volt az eladásokban a több éve tartó vezető szerepet megőrizni, még az átadások terén is lekörözték volna a Boeinget.

Az első félév összesítése szerint utóbbi még van esélye Toulouse-nak, de az eladásokban szinte behozhatatlan az előnye az amerikai cégnek.

Rendelések

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ebben az évben a Párizsi Légi Szalon volt az, amely felpezsdítette a nyári hangulatot a gyártóknál, a végén pedig a Boeing örülhetett jobban, főként a bejelentett 737 MAX 10-es verziónak köszönhetően.

Az Airbus júniusban 132 gépet értékesített, ebből azonban mindössze 2 volt szélestörzsű, a Hifly írt alá A330-200-asokra. a Többi A320-as típuscsaládba tartozott, közöttük a GECAS korábban közölt 100 darabos A320neo rendelésével.

A Boeing ezzel szemben 184 gépére talált vevőt, az viszont sajnos nem derül ki belőle, hogy a MAX 10-re mennyi új rendelés futott be, és mennyi volt a konverzió. Annyi biztos, hogy 104 737 MAX kelt el az év hatodik hónapjában. emellett a Boeing eladott 56 darab Dreamlinert, 4 triplahetest, és bekerült a könyvekbe egy 20 darabos 777X rendelés is egyelőre meg nem nevezett megrendelőtől.

Az év első felében így összesítve az Airbus 248, a Boeing pedig 421 gépet adott el.

Átadások

A Wizz Air ismét gazdagabb lett egy Airbus A321ceóval. Fotónk egy korábbi példányról készült. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Wizz Air ismét gazdagabb lett egy Airbus A321ceóval. Fotónk egy korábbi példányról készült. (Fotó: AIRportal.hu)

Ez a terület hosszú ideje a Boeingé, mivel rendre több gépet tudnak átadni, mint európai versenytársuk. Nem maradt ez másként júniusban és a félévben sem. Az Airbus ugyanis 63 megrendelőjének adta át üzemeltetésre repülőgépét, míg a Boeing 75 gépet gurított ki a hangárokból.

Az első féléves adatok azt mutatják, hogy az Airbus 306 (ebből 239 A320-as család), a Boeing pedig 352 (ebből 236 737-es) repülőgép gyártását fejezte be. Így az Airbus egyre távolabb kerül azon céljáról, hogy megverje átadásokban a Boeinget, bár esély még van rá.