Az orosz balesetvizsgálók szerint a Pitot-cső jegesedése is közrejátszott abban, hogy vasárnap lezuhant a Saratov Airlines An-148-100B típusú repülőgépe Moszkvától 80 kilométerre.

Az Államközi Légiközlekedési Bizottság (MAK) tájékoztatása szerint a gép Pitot-csövei eljegesedtek, mivel a három nyomásérzékelő egyikén sem volt bekapcsolva a fűtés. A vizsgálat kiderítette, hogy a gép korábbi 15 útján viszont használták a Pitot fűtést.

A légitársaság tájékoztatása szerint a gép aznap teljesítette harmadik szektorát és Domogyedovóban személyzetet cseréltek.

Forrás: Instertate Aviation Committee

A felszállást követően mintegy két és fél perccel a pilóták rossz és egymástól eltérő sebességadatokat kaptak a repülésirányító rendszerektől, sőt, az első tiszt előtti műszerek nem mutattak sebességet. Mivel a sebességeltérés folyamatosan nőtt, a rendszer figyelmeztető üzentet küldött arról, hogy ellenőrizzék a műszereket. Ez a figyelmeztetés később újra megjelent, majd a gépet vezető pilóta kikapcsolta az autopilótát.

A sebességjelzés folyamatosan csökkent, majd a gép meredek süllyedésbe kezdett, a becsapódás pillanatában az állásszög 30-35 fok, a jobbra dőlés 25 fok volt. A becsapódáskor a műszerek 800 kilométer per órás sebességet mértek.

Az iroda szerint ezt a következtetést az elsődleges adatok alapján hozták meg.

A baleset után nem sokkal a Flightradar24.com nyilvánosságra hozta az A-DSB jeladók által rögzített repülési adatokat. Ezeken az látszik, hogy a gép sebessége és emelkedési profilja is nagyobb az átlagosnál eltéréseket mutatott.

A Saratov Airlines An-148-100B repülőgépe vasárnap délután zuhant le nem sokkal a felszállás után Moszkvától 80 kilométerre. A gépen összesen 71-en utaztak, senki nem élte túl a balesetet.

A repülési adatrögzítőket hétfőn találták meg, azok belül intaktak voltak, de kívülről a MAK jelentése szerint megsérültek. Adatokat azonban sikerült kinyerni belőle, a vizsgálat folytatódik.