A Volotea spanyol low-cost légitársaság tulajdonosává válhat a Magyarországon leginkább a Wizz Air befektetőjeként ismert, amerikai Indigo Capital Partners.

A Volotea Boeing 717-es repülőgépe. (Fotó: AIRportal.hu)

Az Indigo Partners a HRS Management befektetőcéggel karöltve szerezhet tulajdont a hat éve alapított spanyol low-cost légitársaságban.

Az üzletet két-három hónapon belül véglegesíthetik, de a hírek szerint az Indigo és a HRS már a végleges ajánlatokat készíti, a megegyezés gyakorlatilag létrejött.

A Volotea azért bízta meg a Morgan Stanley befektetési bankot új partnerek keresésével, mert a légitársaság részvényeinek 49%-át birtokló CCMP Capital szerződése lejár és el kell adja a részesedését.

Meg nem erősített értesülések szerint a tranzakcióban egy harmadik befektető, a Cerberus is részt vehet. Ez a név onnan lehet ismerős, hogy az amerikai befektetési alap még tavaly ajánlatot tett az Alitalia átvételére.

Mint ismert, az Indigo Partners befektetőcég portfóliójába számos diszkont légitársaság tartozik világszerte, köztük az amerikai Frontier, a chilei JetSmart, mexikói a Volaris és a Wizz Air is. A HRS Management globális befektetőcég számára sem ismeretlen a légiközlekedési szektor, 1,65%-os részesedéssel rendelkeznek az American Airlinesban és 1%-át birtokolják a világ egyik legnagyobb repülőgép lízingcégének, az AerCapnek.

Fotó: AIRportal.hu

A Voloteát 2012 áprilisában hozta létre Carlos Muñoz és Lázaro Ros, a spanyol Vueling légitársaság korábbi alapítói, miután utóbbit felvásárolta a British Airwayst és az Iberiát irányító IAG Holding.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Volotea eddigi egyik legjobb évét zárta 2017-ben. A spanyol low-cost légitársaság utasainak száma a 2016-os 3,4 millióról tavaly 4,8 millió utasra emelkedett. Ezzel együtt a légitársaság összbevétele 22%-kal, 300 millió euróra emelkedett. A cég járatain – utasszám növekedésével arányosan – emelkedett az átlagos töltöttségi szint: 11%-kal. A Volotea által tavaly kínált ülőhelyek 86%-át használták ki az utasok.

A Volotea első sorban másodlagos, harmadlagos európai repterekre üzemeltet járatokat, flottája is ennek megfelelő. Jelenleg a tizenhét darab Boeing 717-200-as mellett tizenegy darab Airbus A319-est is üzemeltetnek – ebből a típusból idén négy további példányt is átvesznek.

A Boeing 717-esek Airbus A319-esekre történő 2015-ben indult fokozatos cseréje önmagában jelentős kapacitásnövekedést eredményez a cég útvonalhálózatán, hiszen a kis Boeing gépek 125, míg az A319-esek 150 fős székezéssel repülnek.

2018-ra a légitársaság három új bázis nyitását tervezi Athén, Bilbao és Marseille repterein. A Volotea jelenleg 11 repülőtéren tart fent bázist és jelenleg összesen 79 repülőteret kapcsol össze 28 gépes flottájával.

Korábban, a Malév-csőd után nem sokkal Barcelona – Budapest útvonalat is fel akarta venni kínálatába a cég, ez azonban végül ismeretlen okok miatt meghiúsult. Iparági információk szerint a légitársaság az utóbbi időszakban is kacsintgatott Budapest irányába, azonban eddig – vélhetően az erős diszkont konkurencia miatt – konkrét bejelentés egyelőre nem történt.