A Volotea spanyol low-cost légitársaság tulajdonosává válhat a Magyarországon leginkább a Wizz Air befektetőjeként ismert, amerikai Indigo Capital Partners.

A Volotea Boeing 717-es repülőgépe. (Fotó: AIRportal.hu)

Az Indigo Partners a HRS Management befektetőcéggel karöltve szerezhet tulajdont a hat éve alapított spanyol low-cost légitársaságban.

Az üzletet két-három hónapon belül véglegesíthetik, de a hírek szerint az Indigo és a HRS már a végleges ajánlatokat készíti, a megegyezés gyakorlatilag létrejött.

A Volotea azért bízta meg a Morgan Stanley befektetési bankot új partnerek keresésével, mert a légitársaság részvényeinek 49%-át birtokló CCMP Capital szerződése lejár és el kell adja a részesedését.

Meg nem erősített értesülések szerint a tranzakcióban egy harmadik befektető, a Cerberus is részt vehet. Ez a név onnan lehet ismerős, hogy az amerikai befektetési alap még tavaly ajánlatot tett az Alitalia átvételére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint ismert, az Indigo Partners befektetőcég portfóliójába számos diszkont légitársaság tartozik világszerte, köztük az amerikai Frontier, a chilei JetSmart, mexikói a Volaris és a Wizz Air is. A HRS Management globális befektetőcég számára sem ismeretlen a légiközlekedési szektor, 1,65%-os részesedéssel rendelkeznek az American Airlinesban és 1%-át birtokolják a világ egyik legnagyobb repülőgép lízingcégének, az AerCapnek.

Fotó: AIRportal.hu

A Voloteát 2012 áprilisában hozta létre Carlos Muñoz és Lázaro Ros, a spanyol Vueling légitársaság korábbi alapítói, miután utóbbit felvásárolta a British Airwayst és az Iberiát irányító IAG Holding.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Volotea eddigi egyik legjobb évét zárta 2017-ben. A spanyol low-cost légitársaság utasainak száma a 2016-os 3,4 millióról tavaly 4,8 millió utasra emelkedett. Ezzel együtt a légitársaság összbevétele 22%-kal, 300 millió euróra emelkedett. A cég járatain – utasszám növekedésével arányosan – emelkedett az átlagos töltöttségi szint: 11%-kal. A Volotea által tavaly kínált ülőhelyek 86%-át használták ki az utasok.

A Volotea első sorban másodlagos, harmadlagos európai repterekre üzemeltet járatokat, flottája is ennek megfelelő. Jelenleg a tizenhét darab Boeing 717-200-as mellett tizenegy darab Airbus A319-est is üzemeltetnek – ebből a típusból idén négy további példányt is átvesznek.

A Boeing 717-esek Airbus A319-esekre történő 2015-ben indult fokozatos cseréje önmagában jelentős kapacitásnövekedést eredményez a cég útvonalhálózatán, hiszen a kis Boeing gépek 125, míg az A319-esek 150 fős székezéssel repülnek.

2018-ra a légitársaság három új bázis nyitását tervezi Athén, Bilbao és Marseille repterein. A Volotea jelenleg 11 repülőtéren tart fent bázist és jelenleg összesen 79 repülőteret kapcsol össze 28 gépes flottájával.

Korábban, a Malév-csőd után nem sokkal Barcelona – Budapest útvonalat is fel akarta venni kínálatába a cég, ez azonban végül ismeretlen okok miatt meghiúsult. Iparági információk szerint a légitársaság az utóbbi időszakban is kacsintgatott Budapest irányába, azonban eddig – vélhetően az erős diszkont konkurencia miatt – konkrét bejelentés egyelőre nem történt.