Összesen 20 darab Boeing 737 MAX 9 repülőgépről kötött megállapodást a skandináv Primera Air és a Boeing. A listaárakon számolva 950 millió dolláros szerződés keretében a légitársaság nyolc darab 737 MAX 9-est rendelt meg, négy darabra opciós vásárlási jogot szerzett és további nyolc darabot pedig lízing konstrukcióban helyez majd forgalomba. Utóbbiak finanszírozásáról az Air Lease Corporationnel állapodott meg a légitársaság.

A 737 MAX 9 típus első repülésén. (Fotó: Boeing) | © AIRportal.hu

A 737 MAX 9 típus első repülésén. (Fotó: Boeing)

A Primera Travel Group leányvállalataként működő légitársaság jelenleg is kizárólag Boeing 737-esekből álló flottát üzemeltet, összesen kilenc 737-700 és 737-800 változat repül a cégnél.

A Primera Air Európa és Észak-Amerika között szándékozik közvetlen transzatlanti járatokat nyitni az új, kiegészítő üzemanyagtartályokkal felszerelt Boeing 737 MAX 9-es repülőgépeivel.

Eddig 87 vásárló összesen több mint 3 700 darab 737 MAX gépre adott megrendelést az amerikai gyártónak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Boeing 737 MAX 9 prototípusa 2017. április 13-án teljesítette szűzrepülését.

Az új generációs CFM International LEAP-1B hajtóművekkel felszerelt repülőgép székezéstől függően 178-220 utas szállítására lesz képes, a maximális befogadóképessége húsz utassal több, mint a 8-as alapverzióé, míg hatótávolsága megegyezik a kisebb testvérével: 6 510 km.

A repülőgép törzsének hossza 42,2 méter, mely 2,7 méterrel hosszabb a 39,5 méteres MAX 8-nál.

A 9-es szárnyfesztávolsága 39,5 méter, maximális felszállótömege 88 314 kg. Az első példány 2018-ban áll majd forgalomba.

Amint arról korábban beszámoltunk a 737 MAX 9 változat eladási számai egyelőre elmaradnak a gyártó várakozásaitól, ezért a Boeing a legfontosabb vevőivel tárgyal arról, hogy beindítsa a 737 MAX típus még hosszabb változatát. Az amerikai gyártó a 10X-nek nevezett verzióval venné fel a versenyt az Airbus A321neo-jával, amelyből háromszor annyit rendeltek eddig a légitársaságok, mint a Boeing konkurens 737 MAX 9-eséből.

Cikkajánló Az A321neo-plus lehet az Airbus válasza a Boeing 797-re

A 757-es gyártósor leállítását követően az amerikaiak részéről ‘parlagon hagyott’ középső piaci szegmensben bontakozik ki a két nagy gyártó közti küzdelem legújabb frontvonala. A most előkészítés alatt lévő döntések és stratégiai irányvonalak 10-15 évre meghatározzák mindkét nagy gyártó pozícióit és az iparág középtávú jövőjét is. Az Airbus az A320neo család legnagyobb tagjának fejlesztésével védené az elmúlt években megszerezett előnyét a „MoM”, azaz a keskeny- és a szélestörzsű repülőgépek közötti piaci szegmensben. A Boeing megnövelt befogadóképességű 737 MAX-szel és egy teljesen új, közepes méretű (NMA – new midsize airplane) repülőgéptípussal szerezné vissza pozícióit. Részletek…