Fapados jegyeket is elkezd árulni az American Airlines egyes hosszútávú járatokra, ezzel szeretnék felvenni a versenyt az egyre erősödő hosszútávú low-cost forgalomban.

A Reuters hírügynökség jelentése szerint a légitársaság áprilistól kezdi el árusítani a basic economy jegyeket egyes transzatlanti járatokon, és ezzel csatlakozik a Delta és a United Airlineshoz is, akik már korábban bevezették a minimális szolgáltatási színvonalat kínáló jegyeket.

Az új jegyár-kategória nagyjából azt a szolgáltatási színvonalat fedi le, amelyekkel a nagy ellenfeleik, a Norwegian, a LEVEL, illetve a Spirit Airlines operál, vagyis az ülőhelyválasztás, a feladott poggyász, illetve a fedélzeti kiszolgálás is fizetős.

Doug Parker, az American Airlines vezérigazgatója a döntést azzal indokolta, hogy van egy olyan réteg, akiket semmi más nem érdekel, csak az, hogy a legolcsóbban tudjanak repülni mindenféle külön szolgáltatás nélkül és ehhez az American Airlinesnak is alkalmazkodnia kell, és képesnek kell lennie arra, hogy számukra is alternatívát kínáljon a légitársaság.

Arról egyelőre nincsenek információk, hogy mely járatokon akarják bevezetni a fapados jegyeket, de a körülmények arra mutatnak, hogy a népszerűbb transzatlanti járatokon lehet majd ilyen kategóriájú jegyeket is vásárolni.

Lapunk megkereste a légitársaságot, hogy a budapesti járaton lehet-e számítani az új árkategória bevezetésére. Válaszuk szerint a járatokat csak áprilisban, a bevezetéssel egyidejűleg hozzák nyilvánosságra.

A Norwegian mellett az elmúlt időszakban az izlandi WOW Air is látványosan bővítette az Európa és az Egyesült Államok közti járatait. Amióta megjelentek az új, hatékonyabb és nagyobb hatótávú egyfolyosós típusok, mint a Boeing 737 MAX (és hamarosan az A321LR is), az óceán túlpartja már keskenytörzsű gépekkel is gazdaságosan átrepülhető, ez pedig megdobta a keresletet a transzatlanti járatok iránt.