Legkésőbb július 9-ig minden hajtóműhibás Boeing 787-est átvizsgálnak, a Rolls-Royce közlése szerint ez azt jelenti, hogy egyszerre akár ötven Dreamliner nem vesz majd részt a forgalomban. A gyártó közölte, hogy nemsokára tesztelik a módosított részegységet, amely a tervezettnél előbb, már az idei év végén elérhető lesz.
A közepes nyomású turbinarészben tapasztalt idő előtti korrózió és repedések miatt a Rolls-Royce Trent 1000 C-változatú hajtóművel szerelt Boeing 787-esek átvizsgálásával július 9-ig végezni kell, ezért felgyorsítják a folyamatot – írja az aero.de portál.
Eddig világszerte egy időben átlagosan 35 Dreamliner parkolt a hajtóműhiba miatt, de mostantól ez a szám ötvenre emelkedik.
Számos légitársaság a nem repülőképes példányok miatt – hiszen felszállás utáni kényszerű visszafordulások is előfordultak – időszakos repülőgépbérlésre kényszerült, hogy a kieső kapacitásokat pótolja.
A hatóságok az érintett 787-esek ETOPS-engedélyét, azaz a legközelebbi kitérő reptértől való eltávolodásuk idejét jelentősen korlátozták, amely további fennakadásokat okozott.
Az európai felügyelet, az EASA pedig a Trent 1000 C-vel szerelt Dreamlinerek hajtómű-átvizsgálásának ciklusát 200 repülésről 80-ra csökkentette.
A közelgő karbantartási határidő miatt egyébként a Rolls-Royce bővítette a kapacitásait, Szingapúrban, Londonban és Derby-ben végeznek ellenőrzéseket.
A gyártó azt is közölte, hogy már beszerelték egy teszthajtóműbe az új turbinaegységet, amelytől a probléma megszűnését remélik. Júniustól zajlik majd a kipróbálása, és ha minden jól megy, a tervezett 2019 eleji bevezetés helyett már az idei év végén elkezdődhet az új részegységek beépítése.