A lejáró lízingszerződések miatt új gépek után kell néznie az Aegean Airlinesnak és közben konszolidálni akarja a veszteséges Olympic Airt is.
A ch-aviation cikke szerint Eftikios Vasilakis elnök-vezérigazgató megerősítette azokat a pletykákat, amelyerk szerint új gépek után nézelődnek, a vizsgálatok már folyamatban vannak. A légitársaság jelenleg egy A319-est, 37 A320-ast és 8 A321-est üzemeltet, a flotta átlagos életkora alacsony, mindössze 8,4 év.
A cserét az indokolja, hogy kettő kivételével mindegyiket különböző lízingcégektől bérlik, a szerződések 2019 és 2023 között lejárnak.
A légitársaságnál egyelőre két típus került szóba, az Airbus A320neo családja, valamint a Boeing 737 MAX-ok, de arról egyelőre nincsenek információk, hogy pontosan mikor születhet meg a döntés, egyes hírek szerint év végén, vagy a következő év elején jelenthetik be, hogy melyik gyártó mellett döntöttek.
Emellett azonban az Aegean Airlines-nál van egy másik, ennél sokkal forróbb krumpli is, a belföldi járatokat teljesítő Olympic Air ugyanis folyamatosan veszteséget termel, ezért a vezérigazgató szerint hamarosan konszolidálni kell. A problémát az okozza, hogy a társaság árbevétele folyamatosan csökken, ezért csökkenteni kell a kapacitásokat, és az üzemelési mérethez kell a társaságot is szabni. Ez praktikusan gépek kivonását, és elbocsátásokat is jelenthet.
Az Olympic Air jelenleg két ATR 42-600-ast, 4 Dash 8-100-ast és 8 Dash 8-400-ast üzemeltet.
Az Aegean Air 2016-ban az előző évihez képest bár 4 százalékkal 1 milliárd euróra növelte árbevételét az adózott eredmény 53 százalékkal 32,2 millió euróra csökkent, az utasforgalom 7 százalékkal 12,5 millióra bővült. Az Olympic Air üzleti eredményét külön soron nem publikálták.