Az Airbus A320neo új generációs CFM Leap-hajtóműveinek magas nyomású turbinarészében a tárcsák gyártási hibásak lehetnek, ezért az európai légiközlekedési hatóság direktívát tervez kiadni ezek lecserélésre.

November 10-ig véleményezhetik az érintettek azt a direktívatervezetet, amelyet az európai légiközlekedési hatóság, az EASA tervez kiadni az Airbus A320neókon működő CFM-hajtóművek miatt – írja a flightglobal.com portál.

Az új generációs Leap-1A típusú szerkezetekben a magas nyomású turbinák tárcsái gyártási hibásak lehetnek, és működés közben darabokra szakadhatnak.

Újabb hajtóműgondok, ezúttal a CFM magas nyomású turbinafokozatában (Fotó: AIRportal.hu)

Az EASA közlése szerint számos tárcsán találtak rendellenességet, amelyek egyébként felderítetlenek maradhatnak. A CFM hajtóműgyár még szeptemberben adott ki szervizbulletint a részegység vizsgálatára. A hatóság tervezett direktívája szerint viszont az érintett elemet az 1200 repült óra előtt cserélni kellene.

Amint arról beszámoltunk, a hasonló Leap-1B típusú, a Boeing 737 MAX-hoz készített hajtóműnél is felmerült „tárcsaprobléma”, de ott az alacsony nyomású fokozatban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az A320neo-típuscsaládot súlyosabban érinti a konkurens hajtóműopció, a Pratt&Whitney gyártmányának problémája, amely jó ideje húzódik. Számos gép áll a földön emiatt, és a gyártó csak lassan képes úrrá lenni a helyzeten cserehajtóművek és alkatrészek kibocsátásával.