Még ebben a hónapban nyolc cserehajtóművet szállít a Pratt&Whitney annak a két indiai légitársaságnak, amely kénytelen volt leállítani több Airbus A320neo-ját a problémás szerkezetek miatt.

A jelek szerint valóban megtalálta a megoldást a súlyos problémákkal terhelt új generációs hajtóműveket gyártó Pratt&Whitney. Az Airbus A320neo-kon működő PW1100G típusokból az első cserepéldányokat hamarosan megkapja a leginkább érintett két indiai légitársaság.

Hamarosan újra a levegőbe emelkedhetnek az indiai cégek leállított A320neo-gépei (Fotó: Airbus)

A ch-aviation.ch portál cikke szerint az IndiGo és a GoAir összesen legalább tíz A320neo-ját volt kénytelen leállítani a már az AIRportal.hu által többször is megírt hajtóműgondok miatt.

Az indiai polgári légiközlekedési hatóság, a DGCA szakértői találkoztak az amerikai hajtóműgyártó képviselőivel a The Deccan Herald szerint, hogy felgyorsítsák a cserepéldányok megérkezését, hiszen e két légitársaság kényszerült a legtöbb A320neo-t leállítani.

Jelenleg előbbi legalább nyolc, utóbbi két ilyen típusú repülőgépét tárolja a földön. A portál szerint még ebben a hónapban nyolc cserehajtóművet szállít le nekik a Pratt (azaz négy repülőgépre való mennyiséget). A további menetrendről egyelőre nincs hír.