Javában folyik az A330neo-család rövidebb törzsű tagja, az A330-800neo fő részegységeinek gyártása, miközben az európai repülőgépgyártó a nagyobb A330-900-as változat első repülésére készül.
Az A330-800neo részegységit az Airbus stratégiájához híven Európa különböző pontjain, a németországi Brémában (szárnyak összeszerelése), Hamburgban (törzselemek), a franciaországi Toulouse-ban (titánium hajtóműtartó pilonok) és Nantesban (center wing box) gyártják, az új kompozit sharkletek pedig a Korean Air Aerospace Division gyárából származnak.
A gyártó tervei szerint az A330-800 prototípusának összeszerelését 2017 végén kezdik meg Toulouse-ban, az első repülésre pedig jövőre kerül majd sor.
Az A330-800 a népszerű, 250 utas szállítására képes A330-200-as típus sikerére épít, melyből jelenleg több mint 600 példány van üzemben szerte a világon.
Az A330-800-as típus új generációs repülőgép lévén jobb gazdasági mutatókkal rendelkezik elődjénél, 14%-kal csökken az üzemanyagfogyasztás. Az utasok számára megnövelt komfortérzetet biztosít – köszönhetően az A350 XWB-ből örökölt Airspace kabinberendezésnek. Az A330-800neo a 250 fős gépek piacán egyedülálló hatótávolsággal rendelkezik majd.A rövidebb törzsű A330neo 99%-ban megegyezik a nagyobb 300 utas szállítására képes A330-900-assal, ennek köszönhetően a mindkét változatot üzemeltető légitársaságok rugalmasan rotálhatják a gépek között a személyzeteket.
Az A330-800 és -900 változatokat ugyanaz a gyártósor készíti, így a keresletnek megfelelően bármelyik változatra szóló megrendelést rugalmasan ki tudja teljesíteni az Airbus.
Hozzá kell tenni, hogy a rövidebb törzsű A330-800 változatból eddig mindössze egy vásárló rendelt, a Hawaiian Airlines hat darabot vesz majd át a típusból.
Az új generációs A330neo-családból eddig 210 példányra regisztrált megrendelést az Airbus, melyből 204 darab a hosszabb törzsű -900-as változatra szól.
A hosszabb törzsű Airbus A330-900neo változat prototípusát a napokban adta át a gyár a teszteléseket végző csapatnak, az első felszállás heteken belül várható.
Az A330-as típusból eddig mintegy 1 700 megrendelést regisztrált az Airbus (az előző generációs változatokkal együtt). A típusból több mint 1 300-at adott át eddig az Airbus, melyek világszerte 117 üzemeltető flottájában repülnek. Az A330-asok különböző változatai repülnek belföldi, valamint regionális járatokon, de hosszútávú, tengerentúli útvonalakon is bevetik őket.