Megállapodott a jövőbeni közös üzemről a flydubai és az Emirates légitársaság: codeshare, útvonal-optimalizálás, menetrend-összehangolás van a csomagban.

Forrás: Emirates | © AIRportal.hu

Forrás: Emirates

Újabb mérföldkőhöz érkezett az Emirates a története során, ugyanis soha nem volt még olyan szoros kereskedelmi partnerségben egyetlen légitársasággal sem, mint most a friss megállapodás révén a flydubai-jal.

Az Emirates honlapján publikált közlemény szerint a codeshare megállapodás csak az alapját adja a megállapodásnak, a hálózatot is összefésülték, mi több, a járatok indulását is összehangolták, hogy a lehető legjobb legyen a járatok közti csatlakozás. Ezzel az Emirates utasai számára teljes mértékben megnyílt a flydubai hálózata, minden járatot elérhetnek az ügyfelek. Mindez persze visszafelé is működik, így megvalósult az, amiről Tim Clark, az Emirates vezérigazgatója beszélt, vagyis kvázi-ráhordó légicéget csináltak a flydubaiból.

A két légitársaság ennek jegyében a Dubaj Nemzetközi Repülőtéren is egyesül, és közös terminálból szolgálja majd ki az utasokat, mi több, az üzemelést irányító rendszereket is összehangolják. A két társaság azonban továbbra is külön-külön igazgatósággal rendelkezik, így az összedolgozás csak operatív szinten valósul meg, az irányítás külön-külön zajlik majd.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu


Az Emirates jelenleg 259 gépes flottával rendelkezik, amelyekkel 157 célállomásra közlekedik, míg a flydubai 58 darabos 737-flottájával 95 célállomást szolgál ki. A tervek szerint 2022-re a kombinált célállomások száma 240-re, a flotta 380 darabosra bővül.

Tim Clark pár hete a Financial Timesnak nyilatkozva beszélt arról, hogy át kell alakítani a társaság üzleti tervét, mert egy éven belül eltűnt a nyereség 80 százaléka. Ez részben az azóta megszüntetett amerikai laptop tilalom miatt alakult így, 13 gépet kellett kivonnia a társaságnak a piacról a forgalom csökkenése miatt, és ezek más járatokon való felhasználása nehézkesen halad.