Egyszerre vette át első két Boeing 737 MAX 8 típusú, új generációs hajtóművekkel felszerelt keskenytörzsű repülőgépét a Norwegian. A low-cost légitársaság ezzel Európában az első, a világon pedig a második üzemeltetője lett az amerikai gyártó új típusának.

Fotó: Boeing | © AIRportal.hu

Fotó: Boeing

Amint arról korábban beszámoltunk az átadást kisebb műszaki/karbantartási problémák miatt többször elhalasztották a felek.

Korábban arról is szóltak a hírek, hogy az amerikai Southwest helyett a Norwegian lesz a világon az első MAX üzemeltető, de végül a maláj Malindo Air, aki május közepén átvette első MAX-ét mindkettejüket megelőzte.

A Norwegian az átadási ceremónia után a seattle-i Boeing Fieldről Oslóba repülte át mindkét gépet, az elsőnek a függőleges vezérsíkjára a légiközlekedés egyik meghatározó személyisége, Sir Freddie Laker képe kerül.

A Norwegian összesen 110 darab MAX 8 repülőgépre rendelkezik megrendeléssel, flottájukhoz még idén további négy MAX csatlakozik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Boeing 737 MAX-szel az Atlanti óceán túlpartjára (Forrás: Norwegian) | © AIRportal.hu

Boeing 737 MAX-szel az Atlanti óceán túlpartjára (Forrás: Norwegian)

A 2017 végéig üzembe állított hat darab MAX-géppel a légitársaság 12 útvonalon repül Európából a Észak-Amerikába.

A Norwegian az Egyesült Királyság és Írország összesen öt repülőteréről három, az USA keleti partján található, másodlagos repülőtérre teljesít járatokat új generációs, keskenytörzsű Boeing 737 MAX repülőgépeivel, a késés miatt a MAX-ok megérkezéséig a járatokat a meglévő 737 NG gépeikkel indították.

A low-cost légitársaság Edinburgh, Belfast, Cork, Shannon és Dublin repülőtereiről New York, Boston és New England környékén található másodlagos repülőterekre hetente összesen 38 járatot közlekedtet majd.

Ezek a 737 MAX 8 különös ismertetőjelei

Forrás: Boeing