Harmincöt A350-1000 típusváltozatra szóló megrendelését módosítaná a United Airlines, a kisebb, -900-as verzió iránt érdeklődik, de A330-asokról is szó lehet. A pénzügyi igazgató közölte, hogy érdeklődnek az egyelőre koncepcióként létező, hosszabb törzsű Boeing 737 MAX iránt is.
Az Emirates nagy visszalépése: törölték az A350-eseket
Sikeresen teljesítette szűzrepülését az A350-1000-es prototípusa
Áttekinti a flottastratégiáját és megrendelési állományát az egyik legnagyobb légitársaság, az amerikai United Airlines.
Az aero.de cikke arról ír, hogy a pénzügyi igazgató, Andrew Levy a Bloombergnek azt mondta: azért fontos a repülőgép rendelések felülvizsgálata, mert a cég pénzügyi mérlegére hosszú távon kihatnak az ilyen döntések.
A harmincöt darab A350-1000-esre vonatkozó szerződést törölné a United, helyette a -900-as verzióból rendelnének, és érdekli őket az A330-as típus is – közölte a pénzügyi igazgató.
A legnagyobb kéthajtóműves új generációs Airbus nemrég teljesítette szűzfelszállását, eddig 195 darabot adott el belőle az európai gyártó, és a Qatar Airways után a United a második legnagyobb vásárlója.
A Boeing 747-400-asok leváltására rendelte meg az A350-1000-eseket, 2013-ban, listaáron összesen 12,4 milliárdos ügyletről van szó.
A múlt hónapban a United a hatvanegy darab Boeing 737-700-asra szóló megrendelését függesztette fel, hogy a modernebb és nagyobb MAX 8-ra és MAX 9-re változtassa a szerződést – emlékeztet a német repülős portál a közelmúlt másik, flottát érintő döntésére.
Az új generációs amerikai gépekből egyébként önálló rendeléssel is bír a légitársaság, mintegy száz darabot várnak majd a gyártótól.
Andrew Levy pénzügyi igazgató most azt is elárulta:
Érdeklődik a United az egyelőre csak előzetes koncepcióként létező 737 MAX 10X iránt is.
Amint arról az AIRportal.hu is beszámolt már, a szárnyaló megrendelésállománnyal rendelkező Airbus A321neo sikerét látva a Boeing lépéskényszerbe került.
Az európai konkurensénél kisebb 737 MAX 9 törzsének meghosszabbításán, vagy egy még nyújtottabb 10-es verzió kifejlesztésén is gondolkodnak. Előbbi 2019-ben készülhetne el, utóbbi pedig, amely az A320neo-típuscsalád CFM-hajtóműveit kaphatná meg, csak 2021-re állhatna szolgálatba.
A United egyébként az idén kétszer is rendelt 737-700-asokat, a Bombardier CSeries ellenében döntött a Boeing gyártmánya mellett. Levy szerint kedvelnék a kanadai repülőt, de nem biztosak abban, hogy az anyacég flottájában volna helye a 100-120 férőhelyes gépeknek.