Egyelőre nem tudni, hogy ki fogja kifizetni a gyártóknak annak a 200 gépnek az árát, amit Irán rendelt az Airbustól, az ATR-től és a Boeingtől.

 | © AIRportal.hu

Bár már az első néhány darabot átvette Irán az Airbusszal és az ATR-rel kötött százdarabos géprendelésből, a pénzügyek valahogyan nem akarnak egyenesbe kerülni. Az Avation Voice szerint konkrétan a mai napig nem tudni, hogy kik és milyen formában fogják finanszírozni a gépeket, mivel Irán még nem talált erre partnert.

Ali Abedzadeh, iráni vidékfejlesztési miniszter, az Iráni Polgári Repülési Szervezet vezetője a lap szerint azt mondta a Tasnim hírügynökségnek, hogy a gyártók már bejelentették, hogy készek néhány gépet finanszírozni. Egyelőre hét gépet vettek át (három Airbust és négy ATR-t), amelyeket a gyártók finanszíroztak.

Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy már zajlanak a tárgyalások a külsős partnerek bevonásáról, de konkrét neveket nem említett. Korábbi bejelentés szerint nemzetközi tendert írtak ki a témában, amelyre a hírek szerint kilenc társaság jelentkezett Japánból, Norvégiából, Dániából, Írországból, Kínából és az Egyesült Királyságból. Annyit tudni, hogy az illetékes minisztérium visszautasította az UK Export Finance ajánlatát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Irán még tavaly állapodott meg az Airbusszal, az ATR-rel és a Boeinggel mintegy 180 gép beszerzéséről mintegy 40 milliárd dollár értékben. Az ügyletet az tette lehetővé, hogy az Egyesült Államok és Európa feloldotta a gazdasági szankciókat az országgal szemben, miután az leállította atomprogramját.