A Bombardier 2018-ban visszahelyezi a fókuszt azon szegmensre, amelyben mindig is erős volt: a privát gépek területén készül nagy dobásta a Global 7000 piaci bevezetésével, miközben az Airbus viszi a C Series projektet.

A Bloomberg gazdasági hírügynökség beszámolója szerint a 2017-es év arról szólt a Bombadier életében, hogy a korábbi nagy projektek, így a C Series által elvitt pénzt valahogy visszaszerezzék, és ez részben sikerült is azzal, hogy jelentősen növelték a szabad készpénz állományt.

Az idei évre azonban nem tűzoltást tervezett be a Bombardier, hanem az új vezérigazgatóval, Alain Bellemare-rel új stratégiát kezdenek, amelynek lényege, hogy a privát és üzleti gépek gyártására szeretnének fókuszálni.

Ennek első jele az, hogy nagy hangsúlyt fektetnek az új Global 7000-es piaci bevezetésére.

Az új gépek már így is két év késésben vannak a szárnyak áttervezése és egyéb apróságok miatt, de erre az évre mindenképpen össze akarják hozni az ultra hosszú (13 ezer kilométer) távokat is repülni képes bizjetet.

Grafika: Bombardier

A Global 7000 azért is ilyen fontos a Bombardier számára, mert a CSeries mellett ezzel a típussal szeretnének a legtöbb bevételre szert tenni.

Mivel a Bombardier a vásárlók anonimitásának megőrzése érdekében nem hoz nyilvánosságra eladási, csak átadási számokat, csupán becslések vannak arról, hogy mennyi fogyhatott eddig a darabonként 72 millió dollárba kerülő gépből. A legfrissebb becslések szerint 200 körül fogyhatott a 7000-esből, és a 8000-ezresből.

Emellett persze a Bombairder nem engedi el a C Series kezét sem, de az irányítást a tavalyi döntés értelmében átadják az Airbusnak. De a mirabeli gyár nem pihenhet idén, mivel a Delta által megrendelt 75 darab CS100-ast idén elkezdik leszállítani, de ehhez még ki kell építeni a láncolatot, és még az Airbus alabamai gyára melletti új csarnok felhúzását sem vetették el, a vezérigazgató most azt mondta, jobban szeretné, ha az Egyesült Államokban készülnének az oda szánt gépek.