Minden fillért (pontosabban paisát) próbál megfogni a bajban lévő indiai Jet Airways, az anyagi gondok miatt visszakérték a Boeingtől a 125 darab 737-800-asra leadott rendeléshez szükséges előleget.
A Business Standard jelentése szerint a Boeing beleegyezett abba, hogy a zárolás alatt álló összeget visszaadja a megrendelőjének, hogy ezzel csökkenteni tudja az anyagi nyomást a mumbai központú légitársaságon.
Arról a gazdasági lapnak nincsenek információi, hogy mekkora összegről lehet szó, annyit tudni, hogy az összeget az első repülőgép átvételekor kell visszafizetni. A Boeing nem először engedélyezte ezt a lépést, 2014-ben az akkor súlyos anyagi gondokkal küszködő szinten indiai SpiceJetnek is engedélyezték az előleg zárolásának feloldását.
A Jet Airways ugyanakkor a Boeing mellett a lízingcégekkel is tárgyalásokba kezdett, hogy csökkentse a gépek bérlése után fizetendő lízingdíjat. A Business Standard szerint egyelőre az SMBC Avation Capitalt és a General Electric lízingcéget, a GECAS-t keresték meg.
A hitelezőktől azt kérte, hogy a fennálló hitelszerződésektől térjenek el a külföldi hitelezők, így 185 millió dollárnyi friss tőkét tudnának felszabadítani. Egyik legnagyobb indiai hitelezőjük, a repülőtereket üzemeltető Airports Authority India már engedélyezte, hogy 15-ről 30 napra meghosszabbítsák a reptéri díjak kifizetésének határidejét.
Mindezek mellett a légitársaság kereskedelmi partnereiktől, így a Delta Air Lines-tól és kereskedelmi bankoktól is kért kölcsön, összesen 350-400 millió dollárt remélnek ezekből a forrásokból.
Mint arról korábban beszámoltunk, a Jet Airways súlyos anyagi gondokkal küzd, amelyet részben a magas kerozinárak, részben pedig az egyre élesedő verseny idéztek elő. A 24 százalékban a szintén nem túl jó állapotban lévő Etihad Airways tulajdonát képező társaságnak a jelentések szerint 60 napi üzemelésre szükséges készpénzállománya maradt, ezért rendkívüli intézkedések sorozatát rendelték el.
A légitársasának március 31-ével 1,2 milliárd dollár adóssága volt, amelynek jelentős részét, 890 millió dollárt 2019 márciusáig kellene visszafizetnie.