Digitális fejlesztésekben gazdag évet zár a Liszt Ferenc Repülőtér: az utóbbi 12 hónapban olyan technikai újításokat vezetett be a Budapest Airport, amelyeknek köszönhetően minden korábbinál zökkenőmentesebb és kiszámíthatóbb a repülőtéri áthaladás.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, hogy
2019 a digitális innováció éve volt a budapesti repülőtéren.

Forrás: Budapest Airport

A Budapest Airport az egyre elterjedtebb önkiszolgáló és automatizáló trendekkel lépést tartva több olyan előremutató technikai fejlesztést is megvalósított, amelyek által az utasok aktív részeseivé válnak az őket érintő folyamatoknak, és önállóan végezhetik el például a poggyászfeladást és a beszállást. A fejlesztéseknek köszönhetően felgyorsult a repülőtéri áthaladás, a kiterjesztett utastájékoztató rendszerek segítségével pedig kiszámíthatóbbá vált az utazás.

Márciusban két új utasbiztonsági ellenőrző sor átadásával 15%-kal bővült a biztonsági ellenőrzés kapacitása az előző évhez képest, és egy nemrég bevezetett új technológiának köszönhetően a nagyobb elektronikai eszközöket, laptopot, tabletet, vagy épp hajszárítót már nem kell kivenni a kézipoggyászból.

A Budapest Airport ez utóbbi fejlesztésben élen jár az európai repülőterek között: ez a sok utas által várt úttörő technikai fejlesztés – amely változatlanul magas biztonsági színvonal mellett valósul meg – Kelet-Közép Európában elsőként a budapesti repülőtéren vált elérhetővé.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Idén a Budapest Airport megkezdte az önkiszolgáló poggyászfeladó rendszer tesztelését: a terminálokon kihelyezett 2-2 poggyászfeladó pultnál a Wizz Air utasai a beszállókártyák beolvasása után önállóan nyomtathatják ki és helyezhetik el a feladni kívánt poggyászon a poggyászcímkét. Ezt a címke szkennelése követi; az automatizált feladó pulton pedig az utasok pillanatok alatt feladhatják a bőröndöket. A Budapest Airport a rendszer népszerűségére való tekintettel további poggyászcímke-nyomtató berendezés és poggyászautomata telepítését tervezi, és folyamatosan egyeztet a légitársaságokkal a rendszer további kiterjesztéséről.

A repülőtér-üzemeltető Európában egyedülálló, tűéles, 4K felbontású utastájékoztató paneleket telepített a terminálokon, amelyek letisztult és átlátható módon mutatják a járatinformációkat. Az utas már a repülőtérre érkezés pillanatától hozzájuthat a szükséges információkhoz: a parkolókból felvezető úton és a buszmegállókban is kijelzők tájékoztatnak az induló és érkező járatokról.

A biztonsági ellenőrzés előtt pedig az utasok azt is pontosan megtudhatják, hogy az A vagy a B oldalon számíthatnak rövidebb várakozási időre a kötelező átvizsgálás előtt. Jelenleg a Budapest Airport az automata járatinformációs bemondórendszer tesztelését végzi.

2019 folyamán Budapest Airport az ORFK-val közösen összesen 12 automata útlevél ellenőrző kaput telepített a repülőtér termináljain: a 2B terminálról induló utasok 4 db automata kaput vehetnek igénybe, érkezéskor pedig a 2B oldalon és a B utasmólón egyaránt megtalálható a 4-4 db kapu, ahol az utas egyénileg beolvashatja az útlevelét, a rendszer pedig elvégzi a szükséges ellenőrzést.

Novemberben újabb óriási lépést tett a repülőtér a hatékonyabb „self-service” utaskiszolgálás felé: forgalomba álltak az új, automata beszállítókapuk, egyelőre a 2A Terminál beszállókapuinak egy részénél.

Ez a rendszer mindössze nyolc perc alatt képes elvégezni egy Airbus A320 típusú repülőgép beszállítását: az utasnak csupán annyi a dolga, hogy a kapun található szkenneren beolvassa a beszállókártyát – legyen az akár nyomtatott formátumú, telefonra letöltött vagy épp okosórán elérhető –, a rendszer pedig pillanatok alatt elvégzi a szükséges ellenőrzést és egyezteti az adatokat a légitársaságok rendszerével.

Az új rendszer a telepítés óta hibátlanul működik, így az automata berendezéseket a közeljövőben a Budapest Airport további beszállókapukhoz is kiépíti. Ez nemcsak gyorsabbá teszi a kötelező lépéseket, de kiemelkedő utasélményt is biztosít, hiszen az utas kézben tarthatja azokat folyamatokat, amelyet korábban a személyzet manuálisan végzett el.

A Budapest Airport számára a fejlesztések során elsődleges szempont, hogy a legmagasabb biztonsági színvonal mellett utasbarát környezetet teremtsen, amely minden utas számára átlátható, kiszámítható és kényelmes repülőtéri áthaladást biztosít.