Kötvénykibocsátás útján a Boeing 25 milliárd dollárral növeli készpénzállományát, és nem akar állami hitelt igénybe venni. Beszállítói közül egyre többen terveznek jelentős létszámleépítést.
A Reuters jelentése szerint a Boeing minden idők hatodik, és idei legnagyobb kötvénykibocsátását hajtotta végre, amelynek értéke 25 milliárd dollár, több mint 8 ezer milliárd forint.
A hét elején a cég még 10-15 milliárd dollár körüli összegre számított, de a nagy kereslet miatt végül jóval több bevételhez jutott. Egyes források szerint a Boeing a korábbiaknál nagyobb hozamot garantált, bár ennek pontos összege nem ismert.
A vállalat ezzel szeretné biztosítani túlélését, a befolyó összeg ugyanis a koronavírus-járvány miatt kialakult nehéz gazdasági körülmények között is képes lehet garantálni ezt.
A sikeres kibocsátás után a Boeing bejelentette, nincs szüksége állami támogatásra.
David Calhoun, a cég vezetője korábban is azt mondta, nem lenne kedvére való egy állami támogatású hitel, illetve elemzők is azt mondták, hogy kormányzati segítség nélkül is elboldogul a gyártó.
A vállalatnak minimálisra csökkent a gépátadásokból származó bevétele, csak a hadiipari megrendelések adnak még védőhálót a cégnek. Eközben viszont zajlik a 777X típusengedélyével kapcsolatos tesztelés, és a 737 MAX újbóli jóváhagyatása is folyamatban van, így lesz hová tennie a Boeingnek a friss forrásokat.
Eközben a gyártó több beszállítója jelent be létszámleépítést.
Az 52 ezer embert foglalkoztató Rolls-Royce brit hajtóműgyártó a Reuters információi szerint 15 százalékos létszámleépítést tervez.
A tárgyalások még zajlanak, a Financial Times korábban 8 ezer fős leépítésről szerzett tudomást, de május végénél korábban nem számítanak hivatalos bejelentésre.
A Boeing másik nagy beszállítója, a géptörzseket gyártó Spirit Aerosystems a Flightglobal szerint újabb 1450 embert kénytelen elbocsátani, miután idén már bejelentett egy 2800 fős leépítést a 737 MAX gyártásának felfüggesztése miatt. A 15 ezer embert foglalkoztató cég bevételeinek fele ugyanis a 737-es törzsek készítéséből származik.
Szintén a Boeinghez kapcsolódik a hír, amely szerint az Embraer 1,5 milliárd dollár értékű hitelkeretet kérne a brazil fejlesztési banktól, miután az amerikai cég elállt a brazilokkal való kereskedelmi együttműködéstől. A szintén a Reuters forrásaitól származó információk szerint részben működő tőkeként, részben az exporttevékenység finanszírozására használnák a forrást.
A sikertelen üzlet után Hamilton Mourao, Brazília alelnöke azt mondta, az Embraernek kínai partnert kellene keresnie a közepes hatótávolságú gépek gyártásához. „Elkerülhetetlen házasság. Nekünk repülőgépünk, nekik igényük van” – fogalmazott a Reuters szerint.