A Boeing a kormányzat anyagi segítségnyújtása nélkül is elég forrással rendelkezhet ahhoz, hogy az év végéig kihúzza, becslések szerint 30 milliárd dollárnyi készpénze és könnyen azzá alakítható vagyoneleme van.

A Teal Group tanácsadó cég elemzéséről a Flightglobal számolt be, a tanulmány szerint havi 3-4 milliárd USA-dolláros üzemi költség mellett 8-10 hónapig elég lenne az amerikai vállalat pénzügyi tartaléka a fennmaradáshoz. Ehhez azonban hosszabb időre fel kellene függesztenie a teljes repülőgépgyártást, amely a beszállítói hálózatban csődhullámot indítana el, ez pedig már a teljes gazdaságra kihatással lenne.

A Reuters a héten jelentette, hogy a Boeing májusban újraindítaná a 737 MAX gyártását,  a Flightglobal most azt írja, hogy egyelőre nem erősítette meg a cég ezt az információt.

Bár az elemzők szerint aggodalomra ad okot a vállalat anyagi helyzete, a hadiipari megrendelések a felszínen tarthatják, éves bevétele harmada ebből a szektorból származik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emellett kormányzati segítségre is számíthat a Boeing, függetlenül attól, hogy saját forrásaiból meddig húzná ki. Ezt a cég maga is kérték, korábbi beszámolók szerint azt szeretnék, ha a kormányzat az amerikai légiiparnak 60 milliárd dollár forrást biztosítana.

David Calhoun vezérigazgató korábban azt mondta, 15 milliárd dollár szabad készpénze van a cégnek, a működése nincs veszélyben, és a kormányzat segítsége nélkül is át tudnák vészelni ezt az időszakot.

Ahol a Boeing még meghúzhatja a nadrágszíjat, az az Embraer polgári divíziójának megvásárlása. Hivatalosan még nem táncoltak ebből vissza, de van arra esély, hogy a készpénzállomány megőrzése érdekében felfüggesztik az akvizíciót. Egyelőre viszont nem égető a probléma, mivel az Európai Bizottságtól idén júniusnál korábban nem várnak választ arra, hogy az unió jóváhagyja-e a felvásárlást versenyjogi vizsgálata után.

A 777-es gyártósorának kijárata, ezeken az ajtókon keresztül tolják ki a félkész gépeket.

Ami viszont aggodalomra adhat okot, az a légitársaságok gépátvételének halasztása, a Teal Group szerint ez milliárdos nagyságrendű lyukat üthet a cég költségvetésében. A hitelpiac pedig David Calhoun elmondása szerint jelenleg nem elérhető a Boeing számára.