A német Lufthansa csoportnak biztosítási szolgáltatásokat nyújtó cégek konzorciuma 300 millió dollárt különített el a csoporthoz tartozó Germanwings légitársaság franciaországi katasztrófájának költségeire, az összeg nagysága arra utal, hogy a biztosítók kártérítési eljárásokra számítanak – írta a Handelsblatt kedden.
A német üzleti lap értesülése szerint az Allianz vezette konzorcium tagjai már az előző hét végén megállapodtak abban, hogy 300
millió dollár tartalékot képeznek a Germanwings-gép körüli ügyekre.
A biztosítók rendszerint személyenként egymillió dollár kártérítéssel kalkulálnak halálos légiközlekedési balesetek esetén. Ez 150 millió dollárt jelent a francia Alpokban az előző héten kedden lezuhant Germanwings-járat esetében. További költség adódik a repülőgépre kötött biztosításból. A lap szerint az Airbus A320-as gépet 6,5 millió dollárra biztosították.
Eddig több mint négyezer gép- és holttestmaradványt gyűjtöttek össze
Eddig több mint négyezer roncs, illetve emberi maradványt gyűjtöttek össze a helyszínelők a francia Alpokban múlt héten lezuhant Germanwings-repülőgép darabokra esett részeiből, illetve a 150 áldozat holttesteiből – közölte kedden a francia csendőrség. A katasztrófa helyszínén kedden is foyltatódott a gép második, a repülési adatokat rögzítő fekete dobozának a keresése. A katasztrófa helyszíne hétfő óta már nem csak helikopterrel, hanem szárazföldön is megközelíthető egy, körülbelül egy kilométer hosszú, buldózerekkel kialakított földúton.
A gép adatait rögzítő fekete dobozt jelkereső műszerekkel keresik a helyszínelők a fellazított talajban, mert azt feltételezik, hogy befúródhatott a földbe. A sziklafalnál, ahol a repülőgép becsapódott, valamint annak környékén folyamatosan két helikopter köröz, azokról próbálják a helyszínelők a távolabbi területeken is megtalálni a szétszóródott roncsokat. A nap folyamán a német hadsereg két helikopterét is várják a helyszínre. A csendőrség április 8-ig tervezi a holttestek és a repülőgép nagyobb roncsainak összegyűjtését, azt követően a Lufthansa légitársaság költségére rendezik a területet.
A konzorcium ennél jóval nagyobb összeget tett félre, amiből arra lehet következtetni, hogy a biztosítók elhúzódó és sok pénzbe kerülő kártérítési eljárásokra számítanak. Elsősorban amerikai állampolgárok perelhetnek – írta a Handelsblatt. A Lufthansa nem kommentálta a lap információit.
A Germanwings 4U 9525-ös jelzésű, Barcelonából Düsseldorfba közlekedő járata március 24-én délelőtt hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. A fedélzeten 150 ember tartózkodott, köztük 3 amerikai állampolgár.
A katasztrófa körülményeit vizsgáló hatóságok eddigi megállapításai szerint a másodpilóta valószínűleg szándékosan kormányozta a gépet a hegyoldalnak. Kiderült, hogy a másodpilóta öngyilkossági hajlam miatt pszichoterápiás kezelésben részesült, még mielőtt megkezdte a pilótaképzést. A lakásában lefoglalt iratok között betegállományba helyezésről szóló aktuális, a katasztrófa napjára is vonatkozó, összetépett dokumentumok is voltak, ami arra utal, hogy beteg volt és ezt titkolta.
A Lufthansa hangsúlyozza, hogy nem volt tudomása a másodpilóta korábbi pszichés megbetegedéséről és arról, hogy betegállományban kellett volna lennie. Amennyiben az áldozatok hozzátartozói beperlik a céget, hihetővé kell tennie, hogy nem tudta volna megakadályozni a katasztrófát. A bíróságoknak pedig mérlegelniük kell egyebek között azt, hogy milyen jelentősége van annak a körülménynek, hogy a társaság nem veti alá pilótáit rendszeres pszichológiai vizsgálatnak – emelte ki a Handelsblatt.
Előzmény 4U 9525: Titkolta betegségét Andreas Lubitz
4U 9525: Komoly lelki betegségben szenvedett az első tiszt
4U 9525: Szándékosan vezette a hegynek az első tiszt az A320-ast
4U 9525: Folytatódik a kutatás a becsapódás helyszínén
Hegyoldalnak csapódott egy Germanwings Airbus A320-as Dél-Franciaországban