Címlap Címkék 4U 9525

Címke: 4U 9525

Híreink a Germanwings Airbus A320-as repülőgépének tragédiájáról

2015.03.24-én történt a Germanwings 4U 9525 járatszámmal Barcelona-ból Düsseldorfba közlekedő Airbus A320-as repülőgépének katasztrófája. A D-AIPX lajstromjelű repülőgép fedélzetén 144 utas és 6 fős személyzet tartózkodott, senki sem élte túl az eseményt.

A repülőgép Dél-Franciaországban zuhant le a francia Alpok hegyvidéki területén Alpes-de-Hautes-Provences megyében található, Barcelonnette és Digne települések közelében.

A hatóságok néhány nappal később megtalálták a szerencsétlenül járt repülőgép fedélzeti adatrögzítőit (CVR, FDR), amelyek adatai alapján és a nyomozás során kiderítették, hogy a gép pilótafülkéjében a süllyedés megkezdésétől a hegynek ütközésig egyetlen pilóta tartózkodott.

Később a vizsgálatot vezető ügyész közölte, hogy a 28 éves elsőtiszt, Andreas Lubitz szándékosan zárta ki a pilótafülkéből a repülőgép kapitányát, majd vezette a hegyoldalnak a repülőgépet. Az elsőtiszt lakásán házkutatást tartottak, kiderült, hogy lelkileg labilis volt, terápiára is járt, és olyan állapotban volt, hogy nem is ülhetett volna repülőgép pilótafülkéjébe, ezt azonban eltitkolta a munkáltatója elől.

A katasztrófa végleges vizsgálati jelentését 2016 márciusában adták ki, az eseményt követően szinte az összes európai légitársaság és az EASA is szigorította a pilóták mentális ellenőrzését, valamint megváltoztatták a fedélzeten követendő eljárásokat is, azokban az esetekben, ha az egyik pilóta repülés közben elhagyja a pilótafülkét.

Híreink, cikkeink a katasztrófáról és az azt követő vizsgálatról:

Szándékosan vezethették a földnek a China Eastern Boeing 737-esét

A repülési adatrögzítőből kinyert információk a hírek szerint arra utalnak, hogy a géppel ugyanaz történt, mint a Germanwings 9525-ös járatával: szándékosan vezették a földnek.

Közös uniós nyilvántartás készült a pilóták repülőorvosi engedélyeiről

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség védett, de az illetékeseknek elérhető dokumentumtárat hozott létre, a remények szerint ezzel megelőzhetők a Germanwings 9525-ös járatához hasonló katasztrófák.

Egypilótás üzemelést valósítana meg a Cathay Pacific és az Airbus

Elkezdte tanulmányozni a pilóták kisebb terhelését segítő eljárásokat az Airbus és a Cathay Pacific, ehhez azonban több szabályt is módosítani kéne a hatóságokkal.

Hat éve történt a Germanwings 4U 9525-ös járatának katasztrófája

Hat évvel ezelőtt, 2015. március 24-én történt a Barcelonából Düsseldorfba közlekedő Airbus A320-as katasztrófája, a fedélzeten tartózkodó 144 utas és 6 fős személyzet nem élte túl a szerencsétlenséget.

Öt éve történt a Germanwings 4U 9525-ös járatának katasztrófája

Öt évvel ezelőtt, 2015. március 24-én történt a Germanwings 4U 9525 járatszámmal, Barcelona-ból Düsseldorfba közlekedő Airbus A320-as repülőgépének katasztrófája, a fedélzeten 144 utas és 6 fős személyzet utazott, senki nem élte túl a szerencsétlenséget.

Életbe léptek az új légiközlekedési mentálhigiénés szabályok

Életbe léptek az új légiközlekedési mentálhigiénés szabályok, amelyeket még a Germanwings 9525-ös járatának katasztrófája után javasolt az unió.

Három éve történt a Germanwings-katasztrófa

Három évvel ezelőtt, 2015. március 24-én csapódott hegynek a Germanwings Barcelona-Düsseldorf járatát teljesítő A320-as, senki nem élte túl a szerencsétlenséget.

Két éve történt a Germanwings-katasztrófa

Két évvel ezelőtt, 2015. március 24-én csapódott hegynek a Germanwings Barcelona-Düsseldorf járatát teljesítő A320-as, senki nem élte túl a szerencsétlenséget.

Szigorítaná az alkohol- és drogteszteket az EASA

Szigorítaná a hajózókra vonatkozó alkohol- és drogteszteket az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), egyes esetekben ad-hoc tesztelést is végeznének.

Szigorítaná a pilóták orvosi ellenőrzését az EASA

A pilóták orvosi és pszichológiai vizsgálatának szigorítására tett javaslatot szerdán az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség.

Egy éve zuhant le a Germanwings 9525-ös járata

Egy évvel ezelőtt, 2015. március 24-én zuhant le a Germanwings Barcelona-Düsseldorf járatát teljesítő Airbus A320-as, senki nem élte túl a szerencsétlenséget.

4U 9525: Végleges a katasztrófa vizsgálati jelentése

A pilóták orvosi ellenőrzésének szigorítását javasolja a Germanwings tavaly történt katasztrófájáról készült vizsgálati jelentés végleges változatában.

4U 9525: Az FDR is a szándékosságot igazolja

A csütörtökön megtalált, repülési adatokat rögzítő fekete doboz adatainak első értékelése megerősíti a korábbi feltételezéseket, szándékos volt a katasztrófa.

4U 9525: Megtalálták az A320-as repülési adatrögzítőjet

Megtalálták a francia Alpokban múlt kedden lezuhant Germanwings-repülőgép második, a repülési adatokat rögzítő fekete dobozát.

4U 9525: Cáfolták, hogy van videófelvétel a becsapódásról

Cáfolták a francia hatóságok azokat a lapértesüléseket, amelyek egy utas mobiltelefonjának memóriájában talált, az utolsó perceket rögzítő videóról szóltak.

4U 9525: Komoly összeget különítettek el a Lufthansa biztosítói

A német Lufthansa csoportnak biztosítási szolgáltatásokat nyújtó cégek konzorciuma 300 millió dollárt különített el a Germanwings-katasztrófa költségeire.

4U 9525: Óvatosan változtatna a szabályokon a magyar hatóság

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) szerint kockázatos a légiközlekedés szabályain hirtelen, "indulatból" változtatni.

4U 9525: Még keresik a fedélzeti adatrögzítőt

Ötödik napja keresik a repülőgép második, a repülési adatokat rögzítő fekete dobozát és folytatják az áldozatok maradványainak összegyűjtését a meredek hegyen.

4U 9525: A Lufthansa vezérigazgatójának videóüzenete

Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója egy videóüzenetben mondta el gondolatait egy nappal a Germenwings A320-as tragédiája után.

4U 9525: Titkolta betegségét Andreas Lubitz

Az első tiszt pszichiátriai kezelés alatt állt és hosszabb időre betegállományba helyezték. Ezt állítólag eltitkolta a munkáltatója elől.

4U 9525: Komoly lelki betegségben szenvedett az első tiszt

A pilóta 2009-ben "súlyos depresszióban" szenvedett és pszichiátriai kezelést kapott, és azóta is "különleges és rendszeres kezelésben" részesült.

4U 9525: Az első tiszt „lelkileg labilis” volt

Németországban házkutatást tartott a rendőrség Germanwings-járat első tisztjének lakóhelyén, egy ismerőse azt nyilatkozta: "lelkileg labilis" volt.

4U 9525: Szándékosan vezette a hegynek az első tiszt az A320-ast

Megerősítve: A Germanwings járatának első tisztje szándékosan kormányozta süllyedésbe az A320-ast és szándékosan nem engedte vissza a pilótafülkébe a kapitányt.

4U 9525: Egyetlen pilóta volt az A320-as pilótafülkéjében

A Germanwings kedden hegynek csapódott A320-as gépének egyik pilótája a süllyedés megkezdése előtt elhagyta a pilótafülkét, de már nem tudott visszatérni.

4U 9525: Folytatódik a kutatás a becsapódás helyszínén

A Germanwings A320-as egyik adatrögzítőjét már megtalálták. A katasztrófa okáról egyelőre csak találgatnak a szakértők. Spekulációk helyett itt vannak a tények.

KarriAIR: Légiközlekedési állás, reptéri munka

Parkoló ügyintéző

Budapest Airport Zrt.

Szerkezetjavító

Aeroplex of Central Europe Kft.

Fleet Manager

Wizz Air Hungary Ltd.

LTB Material Management & Logistics Manager

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Passenger Sales Assistant

China Southern Airlines

Repülőgép festő-fényező tanuló

Lufthansa Technik Budapest Kft.

AOG Buyer

Aeroplex of Central Europe Kft.

EASA B1-es tapasztalt repülőgép-szerelő

Lufthansa Technik Budapest Kft.

MOC Duty Engineer

Wizz Air Hungary Ltd.

Cargo Védelmi ellenőr

Bud Security Kft.

Kompozit szerkezetjavító

Aeroplex of Central Europe Kft.

Pályázatírási munkatárs

Budapest Airport Zrt.

People Engagement Specialist

Budapest Airport Zrt.

Karbantartó

Magyar Duty-Free Kft.

MOC Manager

Wizz Air Hungary Ltd.

Passenger Operation Assistant

China Southern Airlines

Repülőgép-szerkezetjavító és oktató

Lufthansa Technik Budapest Kft.
Hirdetés
Translate »