Életbe léptek az új légiközlekedési mentálhigiénés szabályok, amelyeket még a Germanwings 9525-ös járatának katasztrófája után javasolt az unió.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint kétéves átmeneti időszak áll a légitársaságok rendelkezésére a szabályok hatályosítására.

A fő irányelvek szerint a pszichológiai problémákkal küzdő pilótáknak kötelező lesz biztosítani a a támogatási programokban való részvételt, és minden cégnek előzetes felmérést kell készítenie a hozzá jelentkező pilóta mentális állapotáról.

Bár alkoholra, és drogokra eddig is szűrték őket, a két éves türelmi időszak után minden légitársaságnak pszichoaktív anyagokra is kötelező lesz a hajózó személyzet minden tagját szűrni, emellett pedig szúrópróbaszerű ellenőrzéseket is tartani kell.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) közleményében üdvözölte a szabályok életbe lépését.

Ezeket a kezdeményezéseket az unió, illetve az EASA azok után hozta meg, hogy Andreas Lubitz, egy depresszióval küzdő pilóta 2015. március 24-én a Germanwings 9525-ös, Barcelona Düsseldorf járatát teljesítő D-AIPX lajstromú Airbus A320-ast 150 emberrel a fedélzetén az Alpokba irányította. A pilóta kihasználta, hogy a kapitány kiment a mosdóba, ez után magára zárta az ajtót és egy szó nélkül irányította a gépet a hegyoldalba. Senki nem élte túl a katasztrófát.

A baleset utáni első intézkedések egyike volt, hogy a pilótafülkében mindig két embernek kell tartózkodnia, ha az egyik pilóta elhagyja a helyiséget, akkor egy légiutas-kísérőnek kell bemennie. Ezt az intézkedést azóta is fenntartják.