Ötvenhatféle módon próbálja magát kihúzni a veszteségekből a Singapore Airlines, miután az első negyedévben a piros zónába került a patinás légitársaság.
A ch-aviation írása szerint az első negyedévi nem várt veszteség után a társaság vezetői azonnal összekapták magukat, és egyből nekiláttak egy terv kidolgozásának, ami megfordíthatja a folyamatokat. A cél, hogy megszilárdítsák vezető szerepüket a piacon.
A vezetők semmit nem bíztak a véletlenre, összesen 56-féle kezdeményezést indítottak el annak érdekében, hogy csökkentsék a költségeket és valahogyan racionalizálják a működést.
Néhány kezdeményezés az üzemanyag-felhasználás visszafogását célozza, de van olyan, ami a kidobásra ítélt, fedélzeten felszolgált étel mennyiségét próbálja redukálni. Ennél azonban vannak hagyományosabb módszerek is a légitársaság tarsolyában, ezek közé tartozik a járathálózat optimalizálása, a hajózó személyzetet is igyekeznek hatékonyabban beosztani, és a gazdálkodási folyamatokat is racionalizálnák.

A terv ugyanakkor nem csak költséglefaragást, hanem befektetéseket is tartalmaz, a Singapore Airlines a közeljövőben több pénzt szán a digitalizációra, és az önkiszolgáló opciók biztosítására.
Még augusztusban a Singapore Airlines magába olvasztotta diszkont leányvállalata, a SilkAir pénzügyi részlegét, hogy csökkentse a költségeket, integrálta az áruszállító üzletágat és júliusban Scott márkanév alatt összeolvasztotta a Scootot és a Tigerairt. Ugyanakkor eddig létszámcsökkentésről nem érkezett jelentés annak ellenére, hogy az év első részében még ennek a lehetőségétől sem zárkóztak el a vezetők.
Goh Choon Phong vezérigazgató akkor azt mondta, változtatni kell azon, ahogy az ügyeket kezelik, és a személyzetnek új képességeket kell elsajátítania, és ezt a cégnek a lehető leghatékonyabb módon kell támogatnia.