A Elbe Flugzeugwerke GmbH átadta az első utasszállítóból teherszállítóvá konvertált Airbus A330-200P2F gépet az EgyptAir Cargo részére.

A SU-GCE még utasszállító gépként. (Fotó: AIRportal.hu)

A drezdai vállalat az ST Engineering Aerospace és az Airbus közös vállalkozása, amely utasszállítóként már kiszolgált gépek áruszállítóvá alakításával foglalkozik.

Az első átalakított, MSN 600 gyári számú, SU-GCE lajstromjelű A330-200P2F-el (passenger-to-freighter) júniusban fejezték be a tesztrepüléseket, amelyek eredményeképp az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) kiadta a típus kiegészítő légialkalmassági engedélyét (STC), egy hónappal később pedig az egyiptomi hatóságoktól is zöld utat kapott a gép forgalomba állítása.

Az EgyptAir Cargo-nak további két Airbus A330-as konvertálására van szerződése a német vállalattal, az átalakításra kerülő gépek szintén az egyiptomi cég korosabb utasszállítói közül kerülnek ki.

Az A330-asok konverziós programját 2012-ben indította el az EFW az Airbus közreműködésével, azzal a céllal, hogy az utasgépként már kiszolgált, de még viszonylag fiatal gépekből egy új teherszállító árának töredékéért teljes értékű cargo-gépek készülhessenek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az egyiptomi cég gépe nem az első újra átadott A330-as, tavaly év végén a DHL német áruszállító cég kapta meg az első, hosszabb törzsű A330-300P2F gépét.

Az EgypAir Cargo flottamodernizációs programjáról korábbi cikkünkben bővebben is írtunk.

A cég egy már kiöregedett A300-as repülőgépe (Fotó: AIRportal.hu)