Egy évet csúszik az orosz Irkut MSz-21-300-as típus engedélyeztetése, a nyugati hajtóművekkel felszerelt változat csak 2020-ban állhat forgalomba, de ez nincs hatással az orosz erőforrásokkal felszerelt variánsra vonatkozóan megjelölt 2021-es céldátumra.
A típust gyártó United Aircraft Corporation (UAC) hivatalos közlése szerint meg nem nevezett okok miatt egy évvel, 2020 első negyedévére kitolják a legújabb orosz keskenytörzsű, az MSz-21-300-as forgalomba állítási céldátumát.
A meghosszabbított tesztprogramhoz jövő márciusban csatlakozik a harmadik prototípus, amelyre egyelőre szintén az amerikai Pratt & Whitney PW1400G típusú erőforrását szerelik fel.
A gyártó közlése szerint a márciusban elkészült, a repülési tesztek addigi tapasztalatai alapján módosított példánnyal is javában zajlanak a repülések, a határidők betartásának kivételével mindennel jól állnak – írja a Russian Aviation Insider.
A harmadik repülőgép a várakozások szerint 2019 márciusában csatlakozik az európai EASA-delegált csapat részvételével zajló programhoz, év közepén pedig az első Aviadvigatel PD-14 sugárhajtóművekkel felszerelt MSz-21-es is felszállhat, ha minden a terveknek megfelelően alakul.
Oleg Bocharov, orosz iparért és kereskedelemért felelős miniszterhelyettes nyilatkozata szerint vannak még nyitott kérdések a PD-14-es körül, elsősorban a gazdaságosságot illetően.
Szerinte a hajtómű finomhangolását még folytatni kell a hatóság által engedélyezett határokon belül.
Az első példányoknak még év vége előtt meg kell érkezniük az Irkuthoz, hogy azokat idejében fel tudják szerelni.
A PD-14-essel felszerelt MSz-21-300-as a tervek szerint 2021-es forgalomba állása úgy tűnik még nincs veszélyben.
Mindeközben Irkutszkban, az Irkut Corporation gyárában a tesztpéldányok összeszerelése mellett már folyik az első szériagép gyártása is, az indító légitársaság nagy eséllyel a legnagyobb megrendelő, az Aeroflot lesz.