Egy helyi befektetői csoporttal közösen szeretne szeletet kihasítani magának a kanadai diszkont piacból a Magyarországon leginkább a Wizz Air mögül ismert, amerikai Indigo Partners.
Az elképzelés szerint nem teljesen új légitársaságot alapítanak az országban, hanem egy már meglévő céget, a korábban olajmunkásokat szállító, charter járatokat üzemeltető, de ma már inaktív Enterjetet alakítanák át.
Az „új” cég az ultra low-cost (ULCC) üzleti modellt követné a tervek szerint, hasonlóképp, mint az Indigo Partnershez köthető többi légitársaság, a Wizz Air, az egyesült államokbeli Frontier, a mexikói Volaris és a dél-amerikai JetSmart.
Az első járatokat 2019 szeptemberére ígérik, célállomásokat egyelőre nem jelöltek meg, de a fő bázis biztosan Calgary lesz – írja a Bloomberg.
A befektetőknek ugyanakkor nem lesz könnyű dolguk,
mivel Kanadában már most is alacsonyak az alapjegyárak, csak a magas illetékek dobják meg az utasok által fizetendő végösszeget.
Az új légitársaság az Indigo Partners érdekeltségeinél már ismert és bevált módon kíván magának piacot szerezni: alacsony jegyárakkal se fedélzeti ellátást, se feladott poggyászt nem tartalmaz majd az alapszolgáltatás.
Az Enterjet a tervek szerint nevet is váltana, a meglévő cégre csak az engedélyek megléte miatt volt szükség, mivel így nem kell végigmenni olyan hosszadalmas procedúrán, amely teljesen új légitársaság elindításához szükséges.
A cégnek új gépekre is szüksége lesz, mivel utolsó lízingelt Boeing 737-700-asát 2017-ben visszaadta a tulajdonos lízingcégnek, azóta pedig teljesen inaktív volt.
Az Indigo Partners közlése szerint a tavaly leadott 430 darabos, Airbus A320neo-családra szóló rendelésükből néhány, eredetileg más cégnek szánt gépet csoportosítanak át az új kanadai érdekeltséghez. Amint korábban megírtuk, az Indigo Partners a pénzügyi gondokkal küzdő, izlandi Wow Airben is tulajdont szerezhet.
Lehet még olcsóbb
A fapados forradalomként emlegetett, a diszkont légitársaságok piaci részesedésének folyamatos növekedését eredményező folyamatot már a kilencvenes évek második felétől próbálják meghonosítani az észak-amerikai országban.
Erre alapították meg eredetileg a Westjet légitársaságot, amely ugyan valamivel alá tud ígérni a piacvezető hálózatos cég, az Air Canada jegyárainak, ma már inkább prémium low-costként definiálható, hasonlóan az európai Norwegianhez.
A Westjet 2017 szeptemberében saját ultra low-cost leányvállalatot alapított, Swoop néven.
Az első járatok kissé nehézkesen, az idén júniusban indultak el, a flottát pedig hat Boeing 737-800-as alkotja.
Egy másik, nagyvállalati háttérrel nem rendelkező cég, a vancouveri Canada Jetlines is ultrafapados üzemelést tervez, a 2013-ban alapított légitársaság 2019 első felében kapja meg megrendelt két Airbus A320ceo gépét.