A General Electric GE9X, a Boeing 777X típushoz kifejlesztett hajtómű a legnagyobb, legerősebb és üzemanyag-fogyasztását tekintve a leghatékonyabb erőforrás, amit a GE Aviation valaha gyártott.

A GE9X első ventilátor-lapátsorának átmérője 3,4 méter, de elődeinél jelentősen kevesebb, mindössze 16 darab, szénszálas anyagból készült elemmel szerelték fel (a 777-300ER GE90-esében 22, a 787-es GEnx-ében pedig 18 darabból áll az első lapátsor), ennek köszönhetően könnyebb és hatékonyabb is az új generációs hajtómű működése.

A GE9X kétáramúsági foka a legnagyobb a légiközlekedés eddigi történetében, 27:1, és 470 kN (105000 font) tolóerő leadására képes.

A hajtómű tesztelési programja már sikerrel lezárult, a Boeing 777X prototípusának felszállását 2019-ben, míg az első példány kereskedelmi forgalomba állítását 2020-ban tervezi a Boeing.

Vegyük szemügyre közelebbről a GE9X hajtóművet

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első felszállás

Földi és repülési tesztek