Értesülések szerint a Berlin-Brandenburg reptéren zajló pótmunkák legutóbbi műszaki felülvizsgálata problémákat talált, amely a 2020 őszi megnyitót veszélyezteti. Ezért az illetékes minisztérium állítólag magyarázatot vár az üzemeltetőtől, amelynek vezetője szerint minden rendben van, nem igazak a hírek.
Folytatódik a drámasorozat a Schönefeld bővítésével elvileg 2011-re elkészült, ám azóta is zárva tartó új berlini repülőtér körül. A számos műszaki hiányosság kijavításán jó ideje dolgoznak, az üzemeltető 2020 őszét tűzte ki a megnyitóra, ám német sajtóértesülések szerint még mindig vannak problémák – írja az aero.de portál.
A legutóbbi felülvizsgálat kiszivárgott eredményei szerint sokezer hiba van még mindig, és az ellenőrzést végző TÜV Rheinland úgy véli, nem tartható a 2020 őszi határidő, de az üzemeltető cég szerint ez téves információ, minden munkával időben végeznek.
A sajtó által megszerzett jelentés csak a kábelezéseknél 11 ezer hibát tartalmaz, de a reptérüzemeltető szóvivője azt mondta: csak a dokumentációban végrehajtott változtatás miatt van ez a nagy szám, minden egyes hibás elemet külön sorolnak fel. Az sem igaz – közölték -, hogy a cikkek szerint komoly bontásokra van szükség: legfeljebb takarólapok, könnyen mozdítható burkolatok eltávolításáról van szó csupán.
Az üzemeltető cég vezetője, Engelbert Lütke Daldrup is visszautasította a sajtónak nyilatkozva, hogy veszélyben volna a céldátum, szerinte csak a dokumentumból kiragadott mondatokról van szó – írja az aero.de másik cikke.
Az igazgató megerősítette, hogy álláspontjuk szerint tartható a jövő őszi megnyitás.
Eközben a berlini képviselőház CDU-s és FDP-s (kereszténydemokrata és szabaddemokrata) frakciói átvilágítást szeretnének, hogy a folyamatokról több tájékoztatást kapjon a nyilvánosság. Az FDP frakcióvezetője pedig éles hangon bírálta Engelbert Lütke Daldrupot „ismert hazudozónak” nevezve.
A hét végi sajtóhírekre reagálva – megint csak értesülések szerint – a szövetségi közlekedési minisztérium levelet írt az üzemeltető vezetőjének, írja az aero.de harmadik cikke. Ebben az illetékes államtitkár állítólag arra kéri, hogy április 17-ig nyilatkozzon a munkálatokról és a 2020 őszi céldátum tarthatóságáról, a most ismét felmerült bizonytalanság miatt.