Space Jet márkanéven folytatódhat a japán Mitsubishi Regional Jet (MRJ) programja egyes értesülések szerint, a típus kisebb változatát pedig a gyártó jelentősen módosíthatja.
Marketing megfontolásból nevezik át az optimista várakozások szerint is hét éves késéssel forgalomba álló Mitsubishi Regional Jet, azaz MRJ típust – számolt be névtelen forrásokra hivatkozva a Japan Times.
A változtatással állítólag azt szeretnék elérni, hogy a jelentés késés miatt a piacon kialakult negatív kép, a meggyengült imázs eltűnik majd.
A tervek szerint az alapváltozat, a hosszabb törzsű, maximum 92 ülésre konfigurálható Space Jet (jelenlegi nevén MRJ90) 2020 közepén állhat forgalomba az indító légitársaság All Nippon Airways regionális cége, az ANA Wings flottájában.
A tanúsítási folyamat a végéhez közeledik, így amennyiben nem kell ismét földre parancsolni a tesztflottát, akkor tartható a kijelölt dátum.
A költségek viszont rendesen elszálltak az évek alatt, 180-ról 220 milliárd japán jenre (1,9 milliárd dollár) ugrottak, ez pedig megterhelte a Mitsubishi gazdálkodását.
Az új márkanév lehetőségét a Fligthglobal szerint tagadta a gyártó, kiemelve, hogy majd az idei Párizsi Légi Szalonon tesznek bejelentéseket. A cikk szerint egyébként egyes alkatrészeket a jövőben az USA-ból szerezhet be a gyártó a költségcsökkentés érdekében, és egyes hírek szerint a sorozatgyártás áttelepítése is szóba került.
Ennek oka, hogy a kisebbik, MRJ70-esként beharangozott változat legnagyobb felvevőpiaca az Egyesült Államok nagy légitársaságainak köre lehetne, illetve azok szerződéses, ráhordó partnercégei, amelyeknél korlátozva van a regionális típus befogadóképessége.
Igényeik kielégítésére a gyártó már tavaly belengette a kisebb változat módosításának lehetőségét, a 76 utasos verziót gazdaságosabb üzemeltetésűvé kívánják tenni.
Elemzések szerint drasztikus változásokról lehet szó, a csomagot csak „a koncepció”-ként emlegetik a gyártónál, hivatalosan pedig a júniusi párizsi légiszalonon jelenthetik be.