Újabb fogyasztóvédelmi eljárást indít a kormány a Wizz Air ellen a szerdai járattörlésekkel kapcsolatban – mondta Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón.

Elmondása szerint ez már a harmadik ilyen eljárás a magyar kötődésű fapados légitársasággal szemben, az első esetben bírságot szabtak ki, a második pedig még folyamatban van. Hangsúlyozta: a legszigorúbb bírság kiszabását fogják kezdeményezni a mostani, harmadik esetben, mert

tűrhetetlen az, ahogy a Wizz Air a saját ügyfeleivel bánik.

Hozzátette: más légitársaságokkal is előfordul, hogy nem tud minden utast elvinni, de az, hogy információ és kártérítés nélkül hagyják magukra az utasokat, súlyos szankciók kiszabására ad lehetőséget és ezzel élni fognak, ez nem csak lehetőség, hanem kötelesség is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A miniszter szerint egy fogyasztóvédelmi eljárás végén kiszabott bírságnál az is olcsóbb lenne, ha a Wizz Air a többi légitársasághoz hasonlóan átszállásos utaztatással és kártérítés kifizetésével kezelné a helyzetet.

Mint arról beszámoltunk, szerda este a ferihegyi repülőteret az 1-es futópálya felületének meghibásodása miatt két órára le kellett zárni. Emiatt számos járat nem, vagy késve indult, néhányat pedig töröltek. Az Indexhez eljutott információk szerint több utas is arra panaszkodott, hogy nem kaptak sem információt, sem ellátást, a járatokat törölték, vagy ami elindult, az az eredeti célállomástól messze szállt le és saját költségen kellett az eredeti úticéljukhoz az eljutást finanszírozni.

Lapunk megkeresésére a Wizz Air csütörtök este az ügyre reagálva azt közölte, hogy érintett utasaikat tájékoztatták, és a törölt járat utasainak felajánlották, hogy átfoglalhatják jegyüket másik járatra, teljes visszatérítést igényelhetnek, vagy a foglalás összegének 120 százalékát kérhetik Wizz számlájukra történő jóváírás formájában.

„Kivizsgáljuk a szerdai budapesti reptérzár miatt kialakult helyzetet, és minden érintett utas panaszát a jogszabályoknak megfelelően kezeljük” – olvasható a közleményben.

Hozzátették: mivel a budapesti a Wizz Air legnagyobb bázisa 14 géppel, a reptérzár jelentősen befolyásolta az üzemet. Bár a történtek a cég befolyásán kívüli okok és rendkívüli körülmények miatt álltak elő, a Wizz Air minden tőle telhetőt megtett annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb visszaállítsa a menetrendszerű működését – írták.