A párizsi légiszalonon a Qatar Airways a nagyközönség számára is bemutatta a flottája jelenlegi legmodernebb gépét, az Airbus A350-1000-est.
Az A350 XWB (Xtra Wide Body) család leghosszabb törzsű tagja 2018 februárjában állt forgalomba, legelőször épp a Qatar Airways színeiben, amely a kisebb, -900-as változatnak is bevezető légitársasága volt.
Az öböl-menti cég a flottája zászlóshajójának tekinti ezt a típusváltozatot, és az -1000-eseken vezették be először a különleges kényelmet és privát teret nyújtó QSuite üzleti osztályt is, sok más egyéb újítás mellett.
Ezzel a kabintermékkel a légitársaság közlése szerint új szintre emelték az üzleti utasok kiszolgálását, akiknek így „keleti kényelemben” lehet részük.
A QSuite ülések borítása a bőr mellett a legjobb minőségű szövetből készült, ehhez társulnak a burgundi vörössel színben harmonizáló, a fedélzeti világítással még nyugtatóbb, pihentetőbb hatást keltő aranyrózsaszín díszítőelemek is.
A QSuite 1-2-1 elrendezésű ülések sajátossága, hogy az középső ülései négyesével egybenyithatók, így akár üzleti megbeszélések, közös vacsorák is könnyedén megvalósíthatók az akár 14.000 kilométernél is hosszabb utak alatt.
Ehhez hozzájárul még, hogy a fedélzeti szórakoztatórendszer (IFE) nagyméretű képernyőihez NFC-, USB- és HDMI-csatlakozók is vannak, amelyek révén második kijelzőként funkcionálhatnak szinte bármilyen elektronikus eszközhöz.
A prémium minőségű, ízlésesen tálalt étel mellett csak a QSuite-ok utasait illeti meg a Qatar Airways által a BRIC’s és a Castello Monte szépségipari cégekkel együttműködésben összeállított piperecsomag, amely kozmetikumokat, szemtakarót és füldugót is tartalmaz.
Ugyanakkor nem kell nélkülözniük a prémium utazási élményt a turista osztályt választóknak sem, az extra széles törzs révén számukra is a más típusokhoz képest jóval nagyobb személyes tér, tágasabb üléselrendezés áll rendelkezésre.
A turista osztály 281 ülőhelyét a dohai központú légitársaság A350-1000-esein több szekcióban, 3-3-3 elrendezésben alakították ki, a székek háttámlájában pedig a legmodernebb, a lehető legnagyobb képernyőjű szórakoztatórendszer működik. Ezek az egységek szinte semmivel sem tudnak kevesebbet, mint a QSuite osztályon lévők.
Az A350-1000-es egyetlen hátránya a rövidebb törzsű – 900-asokkal és a Boeing 787-esekkel szemben, hogy az impozáns fogadótér és fedélzeti bár helyett itt a repülőgépek konyháihoz inkább hasonló szekció választja el a business és a turista osztályt.
Galéria a Qatar Airways Airbus A350-1000 XWB-jének fedélzetéről